Kodak demantira stečaj
- Objavljeno u Business 3.0
Kodak Centar iz Zagreba izdao je službeno priopćenje u kojem demantira navodnu propast Kodaka, o čemu se u domaćim i stranim medijima već dulje vrijeme pojavljuju razne informacije.
Kodak Centar navodi kako recentna zbivanja ne trebaju niti u jednom segmentu poslovanja zabrinuti kupce iz Hrvatske, jer se zahtjev za reorganizacijom po američkom Poglavlju 11 odnosi isključivo na organizacije Kodaka unutar Sjedinjenih Američkih Država, te omogućava daljnju normalnu proizvodnju i ispunjenja svih obveza prema dobavljačima i kupcima.
Kodak Centar je u vezi ovog slučaja dobio i pismo upućeno od strane Antonia Pereza, predsjednika uprave i izvršnog direktora tvrtke Eastman Kodak Company, koji navodi kako su se Kodak i njegove podružnice iz SAD-a dobrovoljno prijavili za reorganizaciju po Poglavlju 11, kako bi poboljšali likvidnost u SAD-u i inozemstvu, unovčili nestrateško intelektualno vlasništvo, pošteno podmirili naslijeđene dugove i "omogućili kompaniji usredotočenost na najvrednije proizvodne linije".
Perez navodi kako samo Kodak i njegove podružnice u SAD-u potpadaju pod ovu reorganizaciju, dok podružnice izvan SAD-a u to nisu uključene.
U nastavku pisma Perez objašnjava kako je postupanje po Poglavlju 11 u SAD-u različito od bankrota u mnogim drugim zemljama, ili od Poglavlja 7 u SAD.
Za razliku od takvih postupanja koja uključuju likvidaciju, Poglavlje 11 u SAD-u je mehanizam koji je generalno usmjeren na očuvanje i reorganizaciju kompanija koje i dalje posluju.
Poglavlje 11 bi stoga trebalo omogućiti normalan nastavak poslovnih operacija za vrijeme restrukturiranja dugovanja, troškova i ostalih obaveza, te omogućiti puno veću fleksibilnost u rješavanju tih stvari, dok će, kako tvrdi Perez, "očuvati temeljne vrijednosti poslovanja i operacija".
Kodak svojim partnerima poručuje kako ih želi uvjeriti da s njima normalno nastavlja s poslovanjem, što uključuje poštivanje narudžbi i kupnji, uključujući izmjene i povrate; potpuno podržavanje garancija, rabata i ostalih programa usluga kupcima; osiguravanje pravovremene i pouzdane isporuke naručenog; isporuke robe maloprodaji prema rasporedu; te razinu usluge i podrške kakvu inače imaju od njihovih servisnih timova.
Perez ujedno poziva sve zainteresirane da posjete web stranice www.kodaktransforms.com, na kojima se mogu naći dodatne informacije o reorganizaciji.