Kickstarter omogućio otvaranje 300 tisuća radnih mjesta

image

Prema studiji profesora Ethana Mollicka s Sveučilišta u Pennsylvaniji, poznati crowdfunding portal Kickstarter zaslužan je za otvaranje više od 8.000 tvrtki, te za zapošljavanje 29.600 djelatnika s punim radim vremenom, te 283.000 s djelomičnim.

Mollick je do ovih rezultata došao proučavajući 61.654 uspješno realiziranih projekata u razdoblju između 2009. i 2015. kako bi otkrio koliko je crowdfunding portal pomogao start-upima.

U studiji navodi da su za svaki dolar dobiven od kampanje, tvrtke u prosjeku prihodovale 2,46 dolara, a Kickstarter je generirao oko 5,3 milijarde dolara kreatorima kampanja i njihovim zajednicama.

Mollick je također objavio da je 37 posto ispitanika koji su sudjelovali u studiji izjavilo da su im projekti pomogli u karijerama, a 21 posto navodi da im se zarada povećala nakon uspješno provedene kampanje.

Osim otvaranja radnih mjesta i pokretanja uspješnog poslovanja malih i srednjih tvrtki, Mollick ističe da je Kickstarter omogućio i stvaranje nekih velikih brandova poput Oculus Rifta i Pebble pametnih satova, no samo pojavljivanje na Kickstarteru nikome nije garancija za uspjeh, jer je na portalu zabilježeno 196.240 neuspješnih kampanja. Pored toga, od 109.662 kampanje koje su prikupile traženi novac, jedna od deset nije uspjela održati obećanje i isporučiti svoje proizvode onima koji su uložili svoj novac u njih.

Izvor: SSRN

Podijeli