FER: 20 laboratorija u Centru umjetne inteligencije

image

Jedna od ključnih edukacijskih strategija na FER-u je stjecanje temeljnih znanja iz elektrotehnike i računarstva, koja imaju znatno dulji vijek trajanja od alata koji se brzo izmjenjuju. Studenti istovremeno stječu znanja o rješavanju problema iz stvarnog svijeta korištenjem aktualnog softvera i hardvera.

Inženjeri s FER-a tako su sposobni raditi u kompanijama različitih profila i lako se prilagoditi problemima i tehnologijama s kojima se još nisu susreli. Trenutačno postoji veliki interes za AI, s obzirom da mnoga domaća poduzeća imaju proizvode i usluge temeljene na obradi i analizi podataka, što čini profile Računarstvo i Znanost o podacima naročito popularnima kod studenata.

Duga AI tradicija na FER-u

Fakultet elektrotehnike i računarstva već nekoliko desetljeća u svojim programima ima prisutnu umjetnu inteligenciju. Razvoj tehnologije računala i povećan broj realnih primjena pridonio je većem broju kolegija na svim razinama. Primjeri takvih predmeta na prijediplomskom studiju su: Uvod u umjetnu inteligenciju i Uvod u raspoznavanje uzoraka. Na diplomskom studiju računarstva nude se predmeti: Strojno učenje 1 i 2, Neuronske mreže, Raspoznavanje uzoraka, Analiza i pretraživanje teksta, Digitalna obrada i analiza slike, Duboko učenje 1 i 2, Dubinska analiza podataka, Meko računarstvo, Računalni vid, i Ekspertni sustavi.

Među transverzalnim predmetima nude se i kolegiji kao što su Etika i nove tehnologije koji odgovaraju na pitanja vezano za etičke izazove u tehnologiji, što je posebno važno za umjetnu inteligenciju. 

Akademik prof. dr. sc. Sven Lončarić, Voditelj Centra za umjetnu inteligenciju, pojasnio je: „Htio bih istaknuti da smo 2019. godine na FER-u osnovali Centar za umjetnu inteligenciju koji obuhvaća 20 istraživačkih laboratorija s oko 200 stalno zaposlenih istraživača i doktoranada te poslijedoktoranada, zaposlenih na raznim nacionalnim i europskim istraživačkim i razvojnim projektima. Vjerujemo da je to jedna od najvećih grupacija u Hrvatskoj koja se bavi raznim područjima teorije i primjene umjetne inteligencije. Ciljevi Centra su provoditi sinergijska istraživanja u području umjetne inteligencije u suradnji s akademskim i industrijskim partnerima i s državnim institucijama, unaprijediti industriju kroz jačanje suradnje i prijenosa AI tehnologija te pružati vrhunsku edukaciju za sljedeću generaciju istraživača i stručnjaka u području AI-ja“.

Znanost o podacima

FER kontinuirano prati razvoj novih tehnologija, pa je tako u zadnjoj reviziji studijskog programa uveden novi profil na diplomskom studiju Računarstva pod nazivom Znanost o podacima. Ovaj profil obuhvaća primjene umjetne inteligencije za obradu i analizu velikih skupova strukturiranih i nestrukturiranih podataka kao što su tekst, vremenski nizovi, slike, video, financijski podaci i drugi tipovi podataka.

“Metode strojnog učenja na kojima se temelji umjetna inteligencija naročito su učinkovite za analizu velikih skupova podataka, sa čime se danas sve više susrećemo jer se u svim sektorima društva prikupljaju sve veće količine podataka. Uz gore navedene kolegije iz područja strojnog učenja i umjetne inteligencije, na profilu Znanost o podacima studenti imaju i druge kolegije kao što su: Uvod u znanost o podacima, Statistička analiza podataka, Analiza velikih skupova podataka, Vizualizacija podataka, Društvene mreže, Kompleksne mreže, Poslovna inteligencija, Raspodijeljene knjige i kriptovalute, Analitika financija, Financijska matematika i Bioinformatika 1 i 2. Studenti su pokazali veliki interes za novi profil Znanost o podacima“, naglasio je akademik prof. dr. sc. Sven Lončarić, Voditelj Centra za umjetnu inteligenciju.

Fakultet istovremeno surađuje i s drugim institucijama. Nedavni primjer je novi združeni sveučilišni diplomski studij „Primijenjena kognitivna znanost“ kojeg zajedno izvode Filozofski fakultet i FER. Od jeseni započinje i združeni sveučilišni diplomski studij „Biomedicinsko inženjerstvo“ kojeg zajedno izvode FER i Fakultet strojarstva i brodogradnje. FER ima i odlično organiziran program studentskih ljetnih praksi u tvrtkama gdje se stječu praktična znanja u industrijskom okruženju.

Podijeli