Ericsson Nikola Tesla neće otpuštati ljude
- Objavljeno u Business 3.0
Tvrtka Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2022. uspješno se nosila s brojnim izazovima uzrokovanim nestabilnom geopolitičkom i gospodarskom situacijom te je unatoč turbulentnom poslovnom okruženju ostvarila solidne poslovne rezultate.
Iako je Ericsson objavio otpuštanje 1400 ljudi u Švedskoj a Reuters potvrdio informaciju mogućeg otpuštanja još tisuća zaposlenika na razini grupe to nije izvjestan scenarij za djelatnike u hrvatskom članu grupe bar po riječima predsjednice hrvatskog člana grupacije.
„Ericsson Nikola Tesla isporučuje inovativna rješenja i važan je cijeloj Ericsson grupi upravo radi kvalitetnih ljudi koje ima te su nam i dalje potrebni kvalitetni ljudi“ ističe predsjednica Ericsson NT-a Gordana Kovačević.
„Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2022. godini stabilno je poslovala te ostvarila prihode od prodaje veće od 2,24 milijarde kuna, što je 1,7% više od rekordne 2021. godine.
Udjel izvoza u ukupnim prihodima zadržao se na visokoj razini od 56,7%, što potvrđuje vodeću poziciju kompanije na ljestvici hrvatskih izvoznika. U skladu s našim strateškim odrednicama fokusirali smo se na izvrsnost u realizaciji brojnih projekata za kupce na domaćem i izvoznim tržištima.
Pronalaženjem novih poslovnih prilika nastojali smo neutralizirati negativan utjecaj sankcija uvedenih Bjelorusiji na naše poslovanje. Bili smo maksimalno usredotočeni na praćenje i ublažavanje utjecaja brojnih rizika, a posebno inflatornih učinaka koji su se manifestirali kroz povećanje cijena materijala i sirovina, značajan rast cijena energenata i povećanje troškova radne snage.“ istaknula je Gordana Kovačević, predsjednica Ericsson Nikole Tesle te nastavila: „Domaće tržište obilježeno je nastavkom ulaganja vodećih operatora, Hrvatskog Telekoma i A1 Hrvatska, u izgradnju optičke i 5G mreže, u čemu ih mi kao dugogodišnji pouzdan partner podržavamo. Međutim, zbog porasta cijene električne energije i inflacije, operatori su optimizirali dinamiku ulaganja u pojedine poslovne segmente, što se odrazilo na naše prihode od prodaje. U segmentu Digitalno društvo sklopili smo veći broj ugovora usmjerenih na daljnju digitalnu transformaciju javnih usluga i servisa, čime smo djelomično neutralizirali niže prihode u operatorskom segmentu. Intenzivno smo radili na projektima u području e-zdravstva, e-poslovanja, javne sigurnosti, transporta te na inovativnim rješenjima za Industriju 4.0, koji su rezultirali ugovorima o suradnji s Ministarstvom pravosuđa i uprave RH, Ministarstvom kulture i medija RH, Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, Državnom geodetskom upravom, Ministarstvom unutarnjih poslova RH, Gradom Splitom, itd.
Na tržištima susjednih zemalja, nastavili smo kvalitetnu suradnju s operatorima, HT Mostarom, Crnogorskim Telekomom i Ipkom Kosovo. Istaknula bih ugovor potpisan krajem godine s novim kupcem Telekom Kosova, s kojim smo započeli suradnju vezanu uz modernizaciju jezgrene i radijske mreže. Ovim partnerstvom osnažujemo našu poziciju na tržištu Kosova, na kojem smo prisutni već dugi niz godina, a od 2013. godine imamo i ured u Prištini, kojeg planiramo širiti.
Kao posljedica uvođenja EU sankcija Bjelorusiji, morali smo raskinuti ugovor za projekt implementacije eZdravstva Republike Bjelorusije te zaustaviti sve nove prodajne aktivnosti na ovom tržištu. Nastavili smo izvršavati ugovorne obveze iz ugovora u operatorskom segmentu koji su potpisani prije sankcija, strogo se pridržavajući odluka o sankcijama koje su uvele institucije EU. U skladu s novonastalom situacijom, u potpunosti smo restrukturirali našu lokalnu kompaniju u Bjelorusiji.
Značajan dio poslovanja odnosi se na usluge za Ericsson kroz aktivnosti našeg razvojno-istraživačkog centra i drugih ekspertnih centara. Taj poslovni segment bilježi kontinuirani rast te čini gotovo 46% prihoda od prodaje. Naš Razvojno-istraživački (R&D) centar, angažmanom na proizvodima i projektima koji osiguravaju Ericssonovo tehnološko vodstvo, pozicionirao se kao jedan od najbolje ocijenjenih centara unutar globalne korporacije. Istaknuli bismo doprinos naših stručnjaka na razvoju novih funkcionalnosti u području 5G, kao i preuzimanje novih odgovornosti u području Cloud. Naši stručnjaci u drugim ekspertnim centrima za rješenja i usluge također bilježe izvrsne rezultate na brojnim projektima diljem svijeta i značajno doprinose kompanijskim rezultatima.“ rekla je Gordana Kovačević.
Kada govorimo o ključnim financijskim pokazateljima, prihodi od prodaje viši su 1,7% u usporedbi s prethodnom godinom, ponajprije zbog porasta prodaje u području usluga za Ericsson te prodaje u segmentu Digitalno društvo na domaćem tržištu. Bruto marža bilježi smanjenje na 8,2%, kao rezultat sankcija na bjeloruskom tržištu, ali i proizvodnog miksa, porasta troškova rada, porasta cijena usluga te energenata, sirovina i materijala. Operativna dobit niža je 31,1% te iznosi 128,5 milijuna kuna. Ako se isključi jednokratni utjecaj raskida ugovora implementacije eZdravstva u Bjelorusiji bruto marža iznosi 9,7% u usporedbi s 11,5% u 2021. godini, dok je operativna dobit manja 15% te iznosi 158,4 milijuna. Ostvaren je novčani tok od poslovnih aktivnosti od 187,0 milijuna kuna, što je bolje od plana s obzirom na tržišno okruženje. Godinu smo zaključili sa solidnom bilancom, s udjelom vlastitog kapitala u ukupnoj imovini od 34,7%. Novac i novčani ekvivalenti, uključujući kratkotrajnu financijsku imovinu, krajem godine iznose 557,5 milijuna kuna (44,4% ukupne imovine), dok su krajem 2021. godine iznosili 510,5 milijuna kuna (42,4% ukupne imovine).
Ericsson Nikola Tesla najveći je centar za dizajn softvera u Hrvatskoj i šire. Od više od 3500 zaposlenika Ericsson Nikola Tesla Grupe, u sklopu našeg R&D centra te drugih ekspertnih centara, više od 1800 stručnjaka radi na poslovima softver dizajna. U 2022. godini zaposlili smo više od 350 stručnjaka koji se uz kvalitetno mentorstvo brzo uključuju u poslovne procese kompanije.
Zaključujući komentar rezultata za 2022. godinu, Gordana Kovačević je naglasila: „S obzirom da se poslovni izazovi koji su obilježili 2022. godinu, poput visoke inflacije, geopolitičkih sukoba i makroekonomske nestabilnosti, odražavaju i na poslovanje u ovoj godini, ostajemo snažno fokusirani na upravljanje rizicima, profitabilnost i novčani tok te na društveno odgovorno poslovanje.
U 2023. godini očekujemo daljnji nastavak trenda rasta potreba za ICT rješenjima što našoj kompaniji otvara nove prilike na tržištu. Stoga nastavljamo provedbu naše strategije, s naglaskom na ulaganje u istraživanje, razvoj i implementaciju suvremenih ICT rješenja, u razvoj znanja i vještina naših zaposlenika te vlastitu digitalnu transformaciju. Zapošljavanjem i zadržavanjem talentiranih stručnjaka te investiranjem u ljude biti ćemo u mogućnosti odgovoriti na potrebe tržišta i osigurati dugoročnu održivost poslovanja.