Digital Takeover: Iz krize se može izaći kao pobjednik

image

U zagrebačkom Branimir centru održana je Digital Takeover konferencija na kojoj se okupilo više od 500 sudionika i digitalnih stručnjaka.

Na najvećoj digitalnoj konferenciji u regiji, prvoj takve vrste u prvom kvartalu nove poslovne godine, pokrenute su teme digitalne transformacije i važnosti ulaganja u digitalno oglašavanje na regionalnom tržištu. Sudionicima konferencije predstavili su se vodeći digitalni stručnjaci koji su podijelili svoja praktična znanja i vještine u nizu zanimljivih predavanja, korisnih radionica i panelu, a svi su složni da je internet nezaobilazan i dominantan medij.

Prvi među njima bio je generalni direktor Ubera za Centralnu i Istočnu Europu Rob Khazzam koji se fokusirao na pozitivna iskustva koja donosi digitalna transformacija, osobito u području urbane mobilnosti s primjerima iz prakse država koje su predvodnice u implementaciji moderne regulative. U svom predavanju je istaknuo kako digitalizacija predstavlja korištenje tehnologije kako bi si olakšali život. Zahvaljujući Uberu u Hrvatskoj već 1500 ljudi ima posao, a cilj im je povećati tu brojku na 10 000 u idućih nekoliko godina. 

Da se iz krize može izaći kao pobjednik objasnio je u svom predavanju Nikša Gopčević, direktor digitalnih servisa Styrije. Istaknuo je da su krizu u industriji prepoznali kao priliku za novi fokus i digitalnu transformaciju 'stare industrije' te najavio novi ambiciozni projekt inovacija u području personalizacije sadržaja i automatskog uređivanja naslovnica koji treba biti realiziran do kraja godine.

"Sve počinje dobrom idejom. Ipak, treba znati prepoznati pravi trenutak u kojem poslati pravu poruku, namijenjenu pravim korisnicima", rekao je na početku svog predavanja Googleov stručnjak Damian Huba.  U svom se predavanju osvrnuo na prepoznavanje pravog trenutka, vremena i pravog korisnika upozoravajući da se korisnike nipošto ne smije opteretiti oglasima jer to ima negativan učinak. Također, bitno je ulagati u kreativnost poruka jer upravo se kreativnost ostvaruje detaljnim uvidom u statistiku, na temelju koje se onda donose odluke o stvaranju određenih poruka. Oglašivač  mora poznavati pravu skupinu korisnika kojima želi prenijeti poruku, zatim odrediti pravo vrijeme slanja i najvažnije od svega, mora odrediti koja je i kakva je namijenjena poruka. 

O influencerima kao novim idolima za mlade i influencers marketingu govorio je Matej Lončarić, voditelj video odjela 24sata. Lončarić je govorio o izvanrednim uspjesima YouTube kanala JoomBoos na kojem je okupio najbolje YouTubere iz regije, a koncept se proširio i u Austriju te je najavio i novi projekt - prvu YouTube seriju u Hrvatskoj, ali i šire.  

Središnja točka programa bio je panel na temu „Creating a Culture for Digital Transformation in Your Business“ na kojem su se okupila vodeća hrvatska imena s područja digitala: Davor Bruketa iz reklamne agencije Bruketa&Žinić OM, direktor Drap agencije Davor Runje, direktorica korporativnog odjela Hrvatskog Telekoma Nina Išek Međugorac, kulturni poduzetnik i investitor Nenad Bakić, a panel je moderirao Karlo Stojčević, CEO agencije Red Point i član Uprava agencija Pixsell i Newsroom.  Raspravljajući o promjenama koje je potrebno napraviti kako bi se digitalizacija provela, Runje je kao problem istaknuo inertnost ljudi i tako nastalu kulturu koju je teško mijenjati.

O tehnološkom zaostatku kod Hrvata, Bakić je istaknuo kako se radikalno otvaramo i da ćemo brzo smanjiti taj zaostatak prema ostatku Europe ili svijeta, dok Davor Runje smatra da ne kasnimo toliko i da se ono što se danas pojavi u svijetu, već sutra javlja i kod nas. Išek smatra da postoji gap između generacija. Stariji dio populacije treba pomoć, sustava ili kompanija ili kako god, ali pomoć da prevlada veći strah prema tehnologijama i da im se olakša da vide što tehnologija može donijeti.

Sve inicijative koje idu u tom smjeru pomoći će da se društvo što prije informacijski opismeni.  Sudionici panela govorili su i o utjecaju digitalizacije kroz društvo, pa je Bakić rekao kako je danas EU naš svojevrsni prosvijećeni apsolutist koji nam je pomogao da se popravimo i da se kao društvo mijenjamo nabolje. Bruketa je istaknuo kako je njegov trenutak transformacije bio u kampanji Ive Josipovića kad je otkrio da se potpuno neformalnim kanalima može utjecati na društvo. Tako je i istaknuo uspjeh STEM kampanje Nenada Bakića kojom je STEM obrazovanje postalo tema u društvu.

Predavanje o tome kako je Viber postao jedan od najvažnijih igrača digitalne (r)evolucije, nakon panela održao je Direktor marketinških aktivacija za Europu Evgeniy Roshchupkin, ukazavši na trend evolucije razgovora iz teksta u ekspresivnu komunikaciju.

Službeni dio programa završio je predavanjem prof.dr. Klemensa Skibickija na temu fenomena "mentalne transformacije" u kojem je istaknuo kako je potrebno zaboraviti sve što smo naučili tijekom doba masovne komunikacije kako bismo razumjeli koje to strukturalne promjene uzrokuje digitalizacija, zašto se događa i kojim će se smjerom razvijati. Internet stvari tek počinje, kazao je, mobilne i društvene mreže već su napredovale, a tvrtke još nisu shvatile puni opseg tih promjena. Profesionalci se moraju prilagoditi digitalnom svijetu u kojem uobičajena hijerarhija više ne vrijedi.

Kako ne bi sve ostalo na predavanjima i kako bi sudionici razvili praktične digitalne vještine, pobrinula se Algebra, edukacijski partner konferencije. Zajednička je tema svih Algebrinih radionica održanih na konferenciji usko vezana za područja za koje Visoko učilište Algebra obrazuje nove stručnjake, a koja su ujedno i glavni fokus konferencije – upravljanje poslovanjem kroz digitalnu transformaciju i digitalni marketing.

Na konferenciji su dodijeljena i priznanja Digital Takeover Business Leaders digitalnim predvodnicima u Hrvatskoj. Među prepoznatim predvodnicima su: Hrvatski telekom (Najveća investicija u digitalnu tehnologiju), Meshpoint (Najbolji društveno-odgovorni projekt), HEP (Iskorak u korištenju novih medija), Nanobit (Postignuća u razvoju gaminga kao izvoznog proizvoda), Zagrebačka banka ( Inovativan pristup u digitalnom oglašavanju).

Posebnu zahvalu organizacijski tim 24sata i Digital Takeovera uputio je svim partnerima konferencije, digitalnim prijateljima i medijima koji su, na sebi svojstven način u području kojim se bave, među prvima prepoznali važnost digitalne komunikacije i podržali konferenciju, među kojima je i naša izdavačka kuća VIDI kao medijski pokrovitelj.

Podijeli