Crni labud u plavom oceanu: Novi poslovni modeli na djelu
- Objavljeno u Business 3.0
Bit će to inspiracija za novu poslovnu kreativnost onima koji pokušavaju otkriti novi, učinkovitiji način poslovanja, kao i onima tvrdoglavo vjernima tradiciji da pokušaju nešto novo. Novi poslovni model značajno je unaprijedio poslovanje riječke tvrtke Alarm automatika d.o.o. koja je tijekom 25 godina poslovanja evoluirala iz obrta u divizionalno organiziranu tvrtku sa šest profitnih centara. Tvrtka ima više od 80 zaposlenih, posluje u zemljama SEE i surađuje s dobavljačima iz cijelog svijeta, od Kine do Kanade, a ima i vlastiti razvoj softvera i elektroničkih međusklopova. Željko Stojanovski, voditelj Odjela marketinga, kaže da se novi poslovni model tvrtke Alarm automatika d.o.o. ogleda u razvijanju procesa planiranja kao načina života i donošenja strategije odozdo uz individualnu odgovornost i varijabilno nagrađivanje zaposlenih. Započeo je i proces uvođenja menadžera u vlasništvo koji će se intenzivirati do 2020. godine do kad bi trebala završiti tranzicija iz poduzetničke u profesionalnu organizaciju te institucionalizacija poduzetništva u tvrtci.
Na poslovnoj sceni iznenađuje i obrt Čuvar sjećanja u vlasništvu Elizabete Planinić iz Zagreba, prvi i jedinstveni servis za održavanje grobova koji daje uslugu u cijeloj Hrvatskoj. Kao takav, nameće standarde u branši, ali i utire put istoj.
Vlasnici tvrtke Paligasi d.o.o. iz Zagreba, koja se bavi tehničkom produkcijom kulturnih, promotivnih i korporativnih događanja, osmislili su Hobi poslovni model, a radi se o proizvodnji kupola, montažnih objekata za razna događanja na otvorenom.
Tomislav Lekić, dipl. ing, i jedan od vlasnika zagrebačke tvrtke Holosys d.o.o. kaže da je novi poslovni model njihove tvrtke stalni razvoj novih proizvoda. Svake dvije-tri godine analiziraju što rade i što su postigli, te nešto odbace i dodaju novo. Tako su počeli odbijati razvoj proizvoda za druge, iako su to prije uspješno radili. Na taj način svu kreativnost i znanje usmjerili su na vlastite proizvode.Konferencija za koju cijena kotizacije iznosi 200 kn namijenjena je malim i srednjim poduzetnicima, a bit će održana u organizaciji tjednika Lider 28. veljače 2014. s početkom u 9,30 sati u Panorama Zagreb Hotel na Trgu Krešimira Ćosića 9 u Zagrebu. Više informacija o konferenciji možete doznati na www.liderpress.hr/konferencije/Crni-labud-u-plavom-oceanu/ ili se možete prijaviti putem Entrio sustava https://www.entrio.hr/event/konferencija-crni-labud-u-plavom-oceanu-1198
(Promo vijest)