Cloud ponuda se prilagođava rastu mobilnosti
- Objavljeno u Business 3.0
Business for Cloud (B4CLOUD), konferencija koja se održala 17.10.2013. u zagrebačkom Hypo centru dovela je u Hrvatsku neka velika imena u Cloud poslovanju poput Box.com-a i danskog Podia, koji su predstavili svoju viziju i razvoj poslovanja u oblaku.
Nakon otvoranja konferencije od strane HT-ove Mirele Šešerko koja je govorila o promjenama koje je Cloud donio, puno praktičniju viziju iznio je Jon Froda iz danske tvrtke Podio. Prije pet godina počeli su u podrumskoj prostoriji u Kopenhagenu, da bi ih prije godinu i pol kupo veliki Citrix. Njihova vizija Clouda je odmak od klasičnih formi poput Excella i e-maila koji će po Jonu za desetak godina biti zaboravljeni od nove generacije.
Kolaboracijski alati moraju imati osjećaj društvene mreže, a na valu Facebook stila je razvijena Podio usluga koja nudi korisniku da sam prilagodi aplikacije koje će koristiti.
U razgovoru s Jonom Frodom doznali smo da se nisu poput nekih drugih kompanija odlučili za odlazak u Kaliforniju, već su se zadržali u danskoj prijestolnici, gdje se razvija zanimljiva startup scena i razmjena projekata na relaciji Kopenhagen-Berlin.
Smisao Clouda za Froda je uključivanje cijelih timova u komunikaciju i bolju organizaciju, a bez kompliciranih i teških softvera kakvi su dominirali poslovnim tržištem
Projekcija je da će se do 2016. godine ostvariti strmoglavi rast mobilnih platformi, a Cloud aplikacije moraju se prilagoditi i biti dovoljno kvalitetne za rad na bilo kojem uređaju.
Sličnu priču, ali iz ponešto drugog kuta ispričao je Jeroen Buijs iz Box.com-a. Tvrtka koja je nastala na valu online storage ekspanzije uz Dropbox i Google Drive, pohvalila se da u SAD-u čak 97 posto tvrtki iz Fortune 500 koriste baš njihovu uslugu, a kao glavnu prednost u usporebi s ostalima navodi se sigurnost i laka pristupačnost neovisno o platformama.
Iako Buijs nije bio pretjerano uvjerljiv kada je trebalo navesti glavne prednosti pred Dropboxom i SkyDriveom, ne može se poreći da Box.com dobro radi i njegova se vrijednost procjenjuje na 1,5 milijardi dolara.
Kada se govori o domaćem tržištu, na B4Cloud konferenciji su svoje proizvode predstavili Igor Vuksanović iz CPP-a, ujedno organizator konferencije, te Tomislav Kosanović iz Hrvatskog Telekoma.
Tema Vuksanovićeve prezentacije je bila Ured bez papira, te se moglo praktično vidjeti koji se konkretno koraci trebaju poduzeti kako bi se nepotrebna papirologija digitalizirala. HT je predstavio cijeli niz Cloud usluga od kojih je najnovija cloud call centar.
Svoje vizije Clouda predstavio je i IBM, pa se moglo saznati ponešto o marketingu, kao i o snazi mobilnih aplikacija.
Konferencija je ukazala na to da Oblak ne prestaje biti jedan od najvećih trendova u ICT-u, a o kvaliteti aplikacija i ponude ovisi koliki će udio u tržištu pojedini igrači ostvariti. Na B4Cloudu smo doznali kako to rade uspješne tvrtke i čuli naznake za budućnost koje bismo mogli sažeti u još veću prilagodbu za mobilne platforme i poslovne aplikacije koje preuzimaju pozitivne stvari s društvenih mreža.
Izvor: Vidilab.com