Broj startupova koji koriste AI narastao za 60 posto
- Objavljeno u Business 3.0
Istraživanje koje je provela CroAI udruga pokazuje da u Hrvatskoj ubrzano raste broj startupova koji se oslanjaju na umjetnu inteligenciju – u godinu dana broj je narastao sa 72 na 115 startupova, što Hrvatsku podiže na ljestvici inovativnosti. Drugi programski dan pokazao je nekoliko primjera uspješne primjene umjetne inteligencije u kreiranju novih proizvoda i rješenja.
Mirna Marković i Ema Šimon (Porsche Digital Croatia) govorile su o tome kako provode inženjerske projekte koji se temelje na podacima. Podatkovni znanstvenici provode 80% vremena baveći se razumijevanjem poslovanja i podataka te pripremom podataka prije nego što dođu do faze modeliranja, evaluacije i primjene zaključka.
Zaključci koji se temelje na podacima ponekad značajno mijenjaju poslovanje i pristup problemu i omogućavaju rješenje korištenjem novog pristupa. Ivan Jurin (Photomath) objasnio je kako Photomath koristi složeni model dubokog učenja za značajno poboljšanje razumijevanja matematičkih problema. Photomath je najpopularnija svjetska aplikacija za učenje matematike koju dnevno koristi više od 4 milijuna ljudi. Photomath koristi računalni vid i strojno učenje da bi prepoznao i trenutno riješio matematičke zadatke.
Tomislav Strgar (TIS) i Goran Krakar (Poliklinika Sabol) zajednički su predstavili SENDD, sustav za rano otkrivanje neurorazvojnih odstupanja kod dojenčadi, koji se temelji na umjetnoj inteligenciji. Kada projekt bude završen, rezultirat će jedinstvenim rješenjem za procjenu kvalitete spontanih pokreta u ranom djetinjstvu u svrhu otkrivanja i pregleda dojenčadi s visokim rizikom od neurorazvojnih abnormalnosti ili očekivanog normalnog ishoda u skupini neurorizične djece.
Davor Runje (AIRT) održao je predavanje A Stairway to SOTA, tijekom kojeg je sudionicima objasnio kako je tekao proces razvoja platforme za rješavanje poslovnih problema na temelju podataka o događajima. Platforma predstavlja izvrsno postignuće na visokokonkurentnom području strojnog učenja jer postiže izvrsne rezultate na području problematike otkrivanja prevara – prilikom testiranja ostvarila je bolji rezultat od IBM-ovog sustava iste namjene.
Ivana Balažević (Google DeepMind) završava doktorat na temu umjetne inteligencije na Sveučilištu u Edinburghu, a sudionike je uvela u svijet reprezentativnog učenja putem Knowledge Graph Representationa, modela koji predstavlja kolekciju međusobno povezanih opisa entiteta – objekata, događaja ili koncepata.
Graf podatke stavlja u kontekst pomoću povezivanja i semantičkih metapodataka te na taj način daje okvir za integraciju, unifikaciju, analitiku i dijeljenje podataka. Takav model obrade podataka čini temelj za napredak strojnog učenja i obrade prirodnog jezika. Reprezentativni podaci dobiveni iz grafova znanja (npr. velike zbirke činjenica iz stvarnog svijeta) koriste se za različite zadatke, kao što su odgovaranje na pitanja, dohvaćanje informacija, provjera činjenica i zaključivanje novih činjenica.
Maroje Marohnić (Ascalia) prezentirao je kako funkcionira digitalizacija u sektoru proizvodnje i kako se u tom sektoru primjenjuju Ascalijina rješenja temeljena na machine vision koja su povećala učinkovitost i kontrolu kvalitete u proizvodnim pogonima. Ivan Skender (A1) ispričao je što su u A1 Hrvatska naučili tijekom posljednje dvije godine otkada primjenjuju umjetnu inteligenciju za digitalizaciju i optimizaciju internih procesa i bolje korisničko iskustvo. Ante Laušić (Megatrend) izložio je kako FMCG industrija koristi računalni vid da bi poboljšala prodajne procese i pomogla prodajnim predstavnicima u provođenju kontrole trgovina.
Valentina Zadrija objasnila je s kakvim se sve izazovima susreću u tvrtki Gideon Brothers baveći se 3D dubokim učenjem i modeliranjem pri razvoju autonomnih robota. Filip Mešin (MZLZ) i Petar Pejaković (Poslovna inteligencija) govorili su o primjeni podatkovne znanosti na primjeru Zračne luke Zagreb i o tome kako joj podatkovni modeli daju prednost pred konkurencijom. Ivan Anić (Infobip) održao je predavanje How are we being manipulated by social media bots, na kojem se bavio botovima na društvenim mrežama koji imaju dvojaku ulogu, od korištenja algoritama da nam sugeriraju sadržaj koji nas zanima do zlonamjernih svrha, primjerice upravljanja javnim mnijenjem i utjecaja na ishod predsjedničkih izbora.
Konferenciju su partnerski podržali A1 i Photomath kao TOP partneri te Ascalia, BonsAI, Infobip, Megatrend, Poslovna inteligencija, Robotiq i TIS.
Sve informacije o konferenciji možete pronaći na www.ai2future.com.