Artronic - SkyTrack
- Objavljeno u Business 3.0
SkyTrack sustav za nadzor i upravljanje flotom prisutan je na tržištu već više od desetljeća, konstantno se razvija u suradnji s korisnicima te je danas jedan od najnaprednijih i najkompletnijih na tržištu. Sastoji se od opreme za ugradnju u vozila, centralne infrastrukture koja može biti smještena u oblaku ili kod korisnika, te skupa korisničkih aplikacija.
Danas se u vozila ugrađuje 5. generacija automotive računala - SkyTrack Mobile uređaji (STM-5). Uređaji su vlastiti razvoj tvrtke Artronic i proizvode se u Hrvatskoj, bazirani su na ARM arhitekturi, što omogućuje proširenja i udovoljavanje zahtjevima korisnika. Artronic u proizvodnji ima i niz pratećih uređaja kao što su sonde za mjerenje razine goriva, temperaturne sonde, CAN-bus sučelja za spajanje na računalo automobila i razne senzore potrebne u kamionima ili radnim strojevima.
Kako to sve radi
Logički je SkyTrack podijeljen na 3 osnovne cjeline – sustav za nadzor i upravljanje flotom, sustav za planiranje i optimizaciju ruta s BI analizom distributivnih procesa, te sustav za optimizaciju hodograma i upravljanje radom mobilnih radnika. Budući da su većinom korisnici srednja i velika poduzeća, bitno je napomenuti da je važan dio SkyTrack sustava i sučelje za spajanje s postojećim IT rješenjima (ERP, WMS...) radi razmjene podataka i automatizacije poslovnih procesa.
Uređaji u vozilima putem GPS-a prikupljaju podatke o vlastitoj lokaciji, brzini, smjeru kretanja, te ih zajedno s ostalim prikupljenim podacima iz računala vozila i podacima sa senzora šalju putem GSM mreže na server.
Osim GPS satelitskog sustava za pozicioniranje, uređaji mogu koristiti i GLONASS, a za korekciju pozicije koriste EGNOS SBAS sustav.
Zahvaljujući tome, preciznost određivanja pozicije je vrlo visoka, te nam omogućava korištenje SkyTrack uređaja u implementacijama poput precizne poljoprivrede. Implementacija cijelog sustava ovisi o potrebama korisnika, od toga da li je potrebno samo osnovno praćenje ili se želi nešto više, pa do toga da li je potrebno složiti cijelu infrastrukturu i povezati se s postojećim rješenjima. Sama ugradnja osnovnog praćenja u vozilo je relativno jednostavna, no ako se želi spajanje s računalom vozila, te ako je potrebna ugradnja dodatnih senzora i povezivanje prikolice, ugradnja može trajati i više od jednog radnog dana. Dobar primjer složenih ugradnji je instalacija na kamione za odvoz smeća, gdje je osim praćenja kamiona potrebno ugraditi čitače za kante te cijeli sustav za vaganje.
Aplikacije za osnovno praćenje su WEB aplikacije, koje podržavaju sve platforme, uključujući i mobilne. Raspoloživi su dodatni moduli koji se implementiraju kod korisnika prema potrebama.
Za viši nivo funkcionalnosti i napredne korisnike uglavnom se koriste desktop aplikacije koje omogućavaju interaktivni brzi rad s velikom količinom podataka, osvježavanje mapa i lokacija vozila je trenutno, kašnjenje prema stvarnoj situaciji na terenu je zanemarivo. Primjer korištenja desktop aplikacija su vatrogasci, koji prema vozilima imaju on-line vezu i stvaran uvid u situaciju na terenu s kašnjenjem manjim od sekunde. Desktop aplikacije također se koriste i za optimizaciju ruta dostave, kao i za optimizaciju hodograma komercijalista. Interakcija s vozačima moguća je putem uređaja za navigaciju ili PDA uređaja koji se spajaju na STM uređaj u vozilu. Dispečer može razmjenjivati poruke s vozačem, navoditi vozača, slati zadatke i dokumente, dok vozač može unositi troškove, ispunjavati obrasce ili koristiti navigaciju.
Uređaji za navigaciju imaju relativno ograničene mogućnosti, u slučaju da je potrebno nešto više, koriste se PDA uređaji s Windows ili Android OS-om, gdje je moguće implementirati sve potrebne aplikacije.
Zbog čega sve to
Osim eliminiranja nepoželjnih događaja poput krađe goriva, prevelike brzine ili broja okretaja, sustav upozorava na odstupanja od zadane rute, korištenje vozila izvan radnog vremena ili izlazak vozila iz dozvoljenog područja rada. Uz EKO modul, kod vozača se razvija navika korištenja vozila u optimalnom području, štedeći gorivo i količinu potrebnih servisa. S implementacijom SkyTrack sustava korisnik dobije potpuni uvid u lokaciju i status flote, te može pratiti ispunjenje zadataka u realnom vremenu. Rezultat je ostvarenje ušteda, kroz smanjenje prijeđenih kilometara, potrošnje, broja vozila, servisa i vremena. Dobar primjer je optimizacija ruta dostave, gdje SkyTrack sustav optimalno raspoređuje robu da minimalni broj kamiona sa što manje kilometara i što manjim troškom u radno vrijeme izvrši kompletan zadatak. Za zadatak s 2-3.000 dostavnih mjesta i 100 kamiona, SkyTrack sustavu potrebno je manje od 10 minuta za izračun optimalnih tura.
Kod određivanja hodograma komercijalista SkyTrack sustav optimalno raspoređuje flotu da u mjesec dana komercijalisti obiđu sve lokacije zadanom frekvencijom sa što manjim utroškom vremena i kilometara. Integracijom s postojećim IT sustavima postiže se ubrzanje i automatizacija poslovnih procesa te optimizacija resursa. Radi manje potrošnje goriva i manje prijeđenih kilometara za isti obim posla, kroz manju emisiju štetnih plinova, SkyTrack postiže i značajnu ekološku dobit.
Usluga se može naručiti na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i telefonu 01/37 00 595
Stanje flote
U SkyTrack sustavu kroz razne aplikacije ima ukupno oko 900 raspoloživih izvještaja dostupnih u tabličnom i grafičkom obliku. Osnovni izvještaji uključuju kilometražu, mjesta i trajanja zaustavljanja, te lokacije paljenja/gašenja motora. U slučaju spajanja na računalo u vozilu, dodatno se dobiju podaci o potrošnji, broju okretaja, podaci s tahografa i sl.
Napredni izvještaji daju nam uvid u način vožnje vozača, količinu prevezenog tereta, isplativost rute, a moguće je dobiti i analizu troška. Ako se koriste SkyTrack sustavi optimizacije i/ili BI analize korisnik može čak dobiti podatak koliki je trošak isporuke robe po pojedinoj lokaciji po Brandu. Postoji automatski sustav izrade i distribucije izvještaja, koji omogućava periodičko slanje predefiniranih izvještaja u željenom formatu na email adrese. Osim izvještaja, sustav može distribuirati i alarme, bilo putem emaila ili putem SMS poruka. Alarm prekoračenja brzine ili broja okretaja jedan je od najčešće korištenih, dok se često koriste i alarmi ulaska u zabranjene zone, krađe goriva i korištenja vozila izvan radnog vremena.