Vino izrađeno znanstvenom metodom protiv glavobolja
- Objavljeno u Znanost
Eksperimenti s genetskim modifikacijama hrane već su odavno iz laboratorija ušli u prehrambenu industriju, a znanost je nedavno odlučila i stati na kraj ubijanju životinja, laboratorijskim uzgojem mesa iz matičnih stanica, pa su gosti u jednoj britanskoj TV emisiji već bili u prilici kušati hamburgere izrađene na taj način.
No ako ste mislili da će se znanstvenici zaustaviti na takvim stvarima, prevarili ste se, jer ekipa Sveučilišta Illinois svoje eksperimante proširuje i na izradu alkoholnih pića.
Oni su naime ovih dana u publikaciji Applied and Environmental Microbiology, objavili znanstveni rad u kojem opisuju razvoj novih vrsta vina koja neće ljude samo riješiti glavobolja, već će im i poboljšati zdravlje.
U znanstvenom radu se objašnjava da se alkoholna pića temelje na fermentaciji, a njihova su izrađena uz pomoć specijalnog soja kvasca čiji genetički profil uključuje multiplicirane kopije gena.
Tijekom serije laboratorijskih testova, znanstvenici su otkrili da genetičkoj modifikaciji kvasca koji se koristi u prehrambenoj industriji, može koristiti enzim pod nazivom RNA-vođena Cas9 nukleaza.
Ono što je najvažnije kod tog enzima je u tome da on može pomoći u izradi novih sojeva kvasca, koji će pri korištenju u procesu fermentacije vina, dovesti do potpuno novih i vrlo zdravih pića koja vam nikada neće donijeti glavobolju.
"Vino sadrži vrlo zdravu komponentu, antioksidans resveratrol. S modificiranim kvascem, možemo povećati količinu resveratrola u vinu za 10 i više puta", objašnjava profesor mikrobiološke genomike Yong-Su Jin.
Osim za korištenje u fermentaciji vina, znanstvenici vjeruju da će novi kvasac omogućiti pojavu zdravijih prehrambenih namirnica u kojima se koristi fermentacija, poput sira, a istom tehnikom resveratrol se može dodati i u pivo.
Ono što znanstvenici ne govore je koliko genetski inženjering utječe na sami ukus vina, pa bismo im savjetovali da se posavjetuju s nekim somelierom prije nego što svoje GMO vino dovedu na tržište.
Izvor: College of Aces