Uzorak asteroida Bennu sadrži ugljik i vodu

• Objavljeno u Znanost
image

Početna istraživanja uzoraka asteroida Bennu starog 4,5 milijardi godina koji su nedavno stigli na Zemlju pokazuju dokaze o visokom udjelu ugljika i vode, što bi moglo ukazivati ​​na to da se građevni blokovi života na Zemlji mogu naći u stijenama.

NASA je tu vijest objavila iz svog svemirskog centra Johnson u Houstonu gdje su znanstvenici pokazali materijal asteroida po prvi put otkako je sletio u rujnu.

"Uzorak OSIRIS-REx najveći je uzorak asteroida bogat ugljikom ikada dostavljen na Zemlju i pomoći će znanstvenicima u istraživanju podrijetla života na našem planetu za generacije koje dolaze", rekao je NASA-in administrator Bill Nelson. "Gotovo sve što radimo u NASA-i nastoji odgovoriti na pitanja o tome tko smo i odakle dolazimo. NASA-ine misije kao što je OSIRIS-REx poboljšat će naše razumijevanje asteroida koji bi mogli ugroziti Zemlju, istovremeno nam dajući uvid u ono što leži iza. Uzorak se vratio na Zemlju, ali predstoji još toliko znanosti – znanosti kakvu nikada prije nismo vidjeli."

Iako je potrebno više rada kako bi se razumjela priroda pronađenih ugljikovih spojeva, početno otkriće dobro je za buduće analize uzorka asteroida. Tajne koje se čuvaju u stijenama i prašini s asteroida proučavat će se desetljećima koja dolaze, nudeći uvid u to kako je nastao naš solarni sustav, kako su materijali koji su preteča života mogli biti zasijani na Zemlji i koje mjere opreza treba poduzeti izbjeći sudare asteroida s našim matičnim planetom.

Stručnjaci u NASA-i svemirskom centru Johnson, radeći u novim čistim sobama izgrađenim posebno za misiju, do sada su proveli 10 dana pažljivo rastavljajući hardver za vraćanje uzoraka kako bi dobili uvid u skupni uzorak koji se nalazi u njemu. Kada je prvi put otvoren poklopac znanstvenog spremnika, znanstvenici su otkrili dodatni asteroidni materijal koji prekriva vanjsku stranu glave kolektora, poklopca spremnika i baze. Bilo je toliko dodatnog materijala da je usporio pažljiv proces prikupljanja i čuvanja primarnog uzorka.

"Naši laboratoriji bili su spremni za sve što nam je Bennu spremio", rekla je Vanessa Wyche, direktorica Johnsona. "Imali smo znanstvenike i inženjere koji rade rame uz rame godinama kako bi razvili specijalizirane pretince i alate za održavanje materijala asteroida netaknutim te za pripremu uzoraka kako bi istraživači sada i desetljećima od sada mogli proučavati ovaj dragocjeni dar iz svemira."

Unutar prva dva tjedna, znanstvenici su izvršili "brzu" analizu tog početnog materijala, prikupljajući slike skenirajućim elektronskim mikroskopom, vršeći infracrvena mjerenja, difrakciju X-zraka i analizu kemijskih elemenata.

Kompjuterizirana tomografija X-zrakama također je korištena za izradu 3D računalnog modela jedne od čestica, a taj rani pogled pružio je dokaz o obilju ugljika i vode u uzorku.

"Dok zavirujemo u drevne tajne sačuvane u prašini i stijenama asteroida Bennu, otključavamo vremensku kapsulu koja nam nudi duboke uvide u podrijetlo našeg Sunčevog sustava", rekao je Dante Lauretta, glavni istraživač OSIRIS-REx-a. "Materijal bogat ugljikom i obilna prisutnost glinenih minerala koji sadrže vodu samo su vrh kozmičke sante leda. Ova otkrića, omogućena kroz godine predane suradnje i vrhunske znanosti, pokreću nas na putovanje kako bismo razumjeli ne samo naše nebesko susjedstvo, već i potencijal za početak života. Sa svakim otkrivenjem od Bennua, približavamo se razotkrivanju misterija naše kozmičke baštine."

Sljedeće dvije godine znanstveni tim misije nastavit će karakterizirati uzorke i provoditi analize potrebne za postizanje znanstvenih ciljeva misije. NASA će sačuvati najmanje 70% uzorka u Johnsonu za daljnja istraživanja od strane znanstvenika širom svijeta, uključujući buduće generacije znanstvenika.