Svemirski potisnik na pogon metala

• Objavljeno u Znanost
image

Znanstvenici i astroinženjeri sa Sveučilišta u Southamptonu u Ujedinjenom kraljevstvu testiraju novi pogonski sustav koji može pokretati svemirske brodove koristeći bilo koju vrstu metala kao gorivo.

Novi svemirski potisnici mogu se pokretati svakim metalom koji gori, a zahvaljujući ovoj inovaciji istraživanje dubokog svemira će se znatno unaprijediti.

Kažu da to znači da bi letjelice opremljene tom tehnologijom mogle letjeti beskonačno punjenjem spremnika mineralima dobivenim s asteroida ili dalekih mjeseca.

Vodeći znanstvenik dr. Minkwan Kim sa Sveučilišta u Southamptonu dobio je zadatak testirati pogonski sustav u svojim laboratorijima kako bi izmjerio njegov potisak.

Rekao je da bi ta tehnologija mogla pomoći svemirskim brodovima i sondama da putuju u područja svemira za koja se prije smatralo da su nedostupna.

Dr. Kim je dodao: "Svemirske letjelice imaju ograničene količine goriva zbog ogromnih troškova i energije potrebnih za njihovo lansiranje u svemir. Ali ovi novi potisnici mogu se pokretati bilo kojim metalom koji može gorjeti, poput željeza, aluminija ili bakra.

Jednom opremljena, svemirska letjelica bi mogla sletjeti na komet ili mjesec, bogat tim mineralima, i pokupiti ono što treba prije nego što poleti s punim spremnikom. To bi moglo otvoriti goleme nove granice i ubrzati naše razumijevanje svemira."

Jednom kada se oslobode atmosfere Zemlje, svemirske letjelice uglavnom pokreću goriva od plinova kao što su ksenon ili kripton, no znanstvenici iz Southamptona rade s britanskom svemirskom tvrtkom Magdrive na potpuno novom propulzijskom sustavu.

Potencijal tehnologije, nazvane Super Magdrive, toliki je da je vlada Ujedinjenog Kraljevstva nedavno projektu dala milijun funti da oživi koncept.

Dr. Kim, koji je izradio dizajn plazma potisnika za raketu SpaceX Falcon 9 lansiranu prošle godine, rekao je kako se nada da se ta tehnologija može koristiti za buduće misije u duboki svemir.

"Sustav bi nam mogao pomoći da istražimo nove planete, tražimo novi život i odemo tamo gdje nitko prije nije bio, omogućujući beskrajna otkrića", dodaje Kim.