Pronađena kapsula s uzorcima asteroida

• Objavljeno u Znanost
image

Japanska svemirska agencija JAXA, pronašla je kapsulu s uzorcima asteroida Ryugu, koje je prikupila sonda Hayabusa 2. U veljači prošle godine, Hayabusa 2 je brzinom od 300 m/s ispucala projektil težine od 9 grama u asteroid, nakon čega su kamenčići, prašina i drugi dijelovi tla odskočili u vis da bi ih prikupio specijalan lijevak kroz koji su ušli u spremnik koji je potom zapečaćen i pripremljen za povratak na Zemlju.

Nakon ukupno prijeđenih 5 milijardi i 250 kilometara od početka misije, Hayabusa 2 je ušla u orbitu Zemlje i izbacila kapsulu s uzorcima zaštićenu toplinskim štitom, koja je u atmosferu našeg planeta ušla brzinom od 12 km/s. Na visini od 10 km otvorila je padobran i spustila se na područje Woomera Test Range u Australiji i poslala signal za navođenje.

Nakon što su je locirali, japanski znanstvenici su helikopterom poslali ekipu koja ju je pronašla, a ubrzo su mogli odahnuti jer je kapsula savršeno očuvana, što znači da su uzorci ostali netaknuti, pa će ih prebaciti u u JAXA Extraterrestrial Sample Curation Center, gdje će uzorke analizirati međunarodni tim znanstvenika.

Japanski znanstvenici vjeruju da će istraživanje uzoraka biti od velike važnosti jer bi nam moglo otkriti nove detalje o ranom Sunčevom sustavu, kao i potvrditi teoriju da su asteroidi rasadnici organskih komponenti koji su možda doveli život na Zemlju.

NASA-ina misija OSIRIS-REx nedavno je također prikupila uzorke s asteroida koji bi na Zemlju trebali stići u rujnu 2023. godine, pa bismo mogli naučiti puno novih stvari od svemirskih tijela kojih se najčešće bojimo zbog mogućnosti fatalnih udara.