Pjena na bazi drva smanjuje račune za energiju

• Objavljeno u Znanost
image

Ogroman dio potrošnje energije ide na grijanje i hlađenje domova i zgrada, stoga je važno pronaći nove načine za pasivnu regulacijutemperature. Istraživači u Kini i Njemačkoj razvili su novu pjenu na bazi drva koja može drastično ohladiti zgrade, do stupnja koji se može lako podesiti.

Znanstvenici sa Sveučilišta Göttingen i Nanjing Forestry University stvorili novi materijal koji je u biti pjenasta tvar napravljena od drva koja reflektira sunčevu svjetlost, djeluje kao toplinska izolacija i emitira apsorbiranu toplinu natrag u atmosferu.

Izrađena je od nanokristala celuloze, povezanih s "mostom" od silana, te se suši zamrzavanjem u bijelu, laganu pjenu. Konačni proizvod reflektira 96 ​​posto vidljive svjetlosti sa Sunca, a emitira 92 posto infracrvenog zračenja koje apsorbira.

Kako bi testirali sposobnost hlađenja materijala, istraživači su ga stavili preko kutije obložene s unutarnje strane aluminijskom folijom i stavili na izravnu sunčevu svjetlost u podne. Materijal je održavao unutrašnjost kutije 9,2 °C hladnijim od vanjskog zraka, a čak i po vlažnom vremenu i dalje je održavao unutrašnjost 7,4 °C hladnijom. Ako se postavi na krov i zidove zgrade, istraživači procjenjuju da bi to moglo smanjiti energetske potrebe za hlađenjem u prosjeku za 35 posto.

Istraživači kažu da bi nova rashladna pjena s vremenom mogla utrti put materijalima za regulaciju topline koji nisu samo ekološki prihvatljivi, već i smanjiti troškove energije koja se koristi za hlađenje.

Istraživanje objavljeno u časopisu Nano Letters možete pronaći na ovoj poveznici.