Mozak tinejdžera predviđa pop hitove
- Objavljeno u Znanost
Znanstvenici Gregory Berns iz Centra za neuropolitiku sveučilišta Emory i Sara Moore, stručnjak za ekonomska istraživanja, ovih su dana u znanstvenom časopisu za psihologiju Journal of Consumer Psychology, objavili rezultate istraživanja provedenih na grupama tinejdžera tijekom zadnjih nekoliko godina.
Istraživanja su rađena u svrhu neurobiološkog proučavanja mozga tinejdžera pod agresivnim "napadima" marketinških, političkih i medijskih poruka (što je inače i predmet neuropolitike), no slučajno se došlo do jednog pomalo neočekivanog otkrića.
Kada je Berns proučavao rezultate istraživanja iz 2009. godine, otkrio je kako je jedna od pjesama, koju su puštali ispitanicima tijekom mjerenja neurobioloških aktivnosti magnetskom rezonancom, kasnije omogućila pobjedu Krisa Allena na Američkom idolu.
“ da je neki diskograf imao rezultate ovih istraživanja, sklopio bi ugovor s Krisom Allenom prije nego što je postao pobjednik Američkog idola ”
Uspoređujući rezultate istraživanja, Berns i Mooreova su otkrili da je ta pjesma izazvala najugodnije neurološke reakcije testiranih tinejdžera, te da su je svi najviše zapamtili (melodiju i refren).
Ovo istraživanje pokazalo je kako mozak tinejdžera može uspješno predviđati buduće pop hitove, bez obzira na to preferira li mladi ispitanik taj ili neki drugi glazbeni žanr.
Uskoro bi se moglo desiti da ovu tehnologiju iskoriste diskografi, koji su do sada u svrhu pronalaženja novih hit izvođača već koristili usluge tinejdžerskih skupina, s tom razlikom da će im ovom prilikom u tome znatno pomoći znanost neuropolitike.