Japanski robot juri na zračnom jastuku

  • Objavljeno u Znanost
image

Znanstvenici Sveučilišta Tohoku iz Japana razvijaju novu tehnologiju koja bi trebala vlakovima u budućnosti omogućiti vožnju bez dodirivanja tla. Za razliku od elektromagnetske tehnologije kakvu posjeduju maglev vlakovi, znanstvenici su se ovoga puta odlučili za sustav koji funkcionira po principu zračnog jastuka.

Sustav koristi takozvani „ground effect“, odnosno optimizaciju aerodinamike, odnosno onu istu stvar koja omogućava zrakoplovima polijetanje u zrak, a trkaćim autima da budu pritisnuti ka tlu (downforce).

“ vozilo se ponaša poput zrakoplova koji leti na visini od nekoliko centimetara ”

Ground-effect vozilo koje razvijaju Japanci  ponaša se poput zrakoplova koji leti na ekstremno maloj visine, koristeći uzgon koji proizvodi brzo kretanje zraka između njegovog tijela i zemlje.

U odnosu na maglev vlakove, ovaj sustav naoko djeluje kompliciranije, jer zahtjeva složenije upravljanje, odnosno kontrolu visine i skretanja, no po svim drugim karakteristikama je daleko kvalitetniji i nadasve jeftiniji.

Ovo je jedan od protipa budućeg "ground-effect" vlaka

Kao prvo, maglevi stvaraju određenu količinu otpora između podnožja vlaka i tračnice što im umanjuje efikasnost, a pored toga predstavljaju ogromnu investiciju, jer su užasno skupi. Za razliku od magleva, vlakovi koje razvija Tohoku daleko su jeftiniji , kao što je uvelike jeftinija i izrada pruge za njih.

 VIDEO – robot model „ground-effect“ vozila

Video prikazuje model-robota kojeg koriste  znanstvenici Sveučilišta Tohoku kako bi testirali autonomnu stabilizaciju  „ground-effect“ vozila. Podaci koje skupljaju od modela, koristit će za stvaranje eksperimentalnog putničkog vlaka, koji će na tračnici U oblika juriti oko 200 km/h. Ukoliko to zaživi, Japanci će imati prototip vlaka budućnosti koji će biti par generacija ispred današnje tehnologije.

Podijeli