Igranje Dooma na bakterijskoj stanici

  • Objavljeno u Znanost
image

Legendarna FPS igra Doom predstavlja veliko nadahnuće mnogima za demonstraciju tehnologija koje se nalaze na današnjim svakodnevnim uređajima sa zaslonom, od IoT gadgeta, pametnih satova, mikroračunala poput VIDI X-a, pa sve do digitalnih vaga, pećnica i glačala, a uspjeli su je igrati i na zaslonu testa na trudnoću, gdje se umjesto oznaka plus (+) i minus (-) pokazuje borba supervojnika protiv čudovišta.

 

Najnovije postignuće dolazi od istraživača američkog tehnološkog instituta MIT, koji su osmislili način kako stanicu bakterije E.coli "biohaklirati" da se pretvori u „računalo“ koje će prikazivati Doom.

Kako bi se Doom mogao prikazati na stanicama, one moraju funkcionirati kao pikseli, a znanstvenica biotehnologije Lauren “Ren” Ramlan napravila je "zaslon" rezolucije 32x48 piksela unutar stanične stijenke koja je u potpunosti napravljena od bakterije E. coli.

 

Istraživačica je bakterijama dozirala fluorescentne proteine ​​kako bi osigurala da svijetle poput digitalnih piksela, postižući rezoluciju od 32x48. Sustav u kojem se stanice nalaze unutar ploče s jažicom (otvorom u sekundarnome sloju stijenke) spojene su na kontroler zaslona koji obrađuje grafički izlaz Dooma i prevodi binarne nizove u dodavanje ili izostavljanje represora koji kontrolira fluorescenciju stanica u toj jažici. Ovaj jednostavan sustav zahtijeva samo jedan genetski dio, par represor-operator koji kontrolira ekspresiju fluorescentnog proteina kao što je GFP.

Obzirom da je bakteriji potrebno 70 minuta da osvijetli jednu sličicu (frame) igre i još osam sati da se vrati u početno stanje, što znači da vam treba više od 9 sati za prikazivanje jedne sličice, Doom je na bakteriji neigriv u onom smislu kako na to gledaju gameri, ali je već i ovo veliko postignuće koje pokazuje Romeru i društvu da njihovu igru vole i biohakeri.

Znanstvenu studiju o metodi kojom je omogućen Doom na stanici bakterije možete pronaći na ovoj poveznici.

Podijeli