Bill Gates financira pročistač koji ljudske fekalije pretvara u pitku vodu

• Objavljeno u Znanost
image

Tim britanske znanstvenice Sarah Haigh, stručnjakinje za nanotehnologiju na Sveučilištu Manchester, proizveo je pročistač koji pomoću mješavine bakterija i nanočestica reagira s vodom iz koje izvlači vodik, a ostatak ponovo filtrira i pretvara u čistu vodu.

Na taj način je iz otpadnih kanalizacijskih voda omogućeno dobivanje plina vodika koji se može koristiti u pogonske i energetske svrhe, te vode koja je potpuno zdrava za piće.

Znanstvenici kažu kako je ta voda relativno osiromašena mineralima, pa nije prikladna da bi se mogla puniti u boce i prodavati, ali bi u kritičnim regijama zemalja trećeg svijeta mogla značiti razliku između života i smrti.

Sarah Haig kaže kako je nakon objave ove vijesti dobila veliku potporu međunarodne javnosti koja se bavi problematikom nedostatka pitke vode u zemljama trećeg svijeta, a na komentare u kojima se ljudi šale na račun WC-a na koji je spojena slavina za vodu, više se uopće ne obazire.

"Osim vode, u ljudskim fekalijama se nalazi i velika količina energije. Naša nanotehnologija omogućuje dobivanje vodika i njegovo pretvaranje u hidrazin, koji predstavlja osnovu raketnog goriva", kaže Sarah Haigh.

Razvoj ovog projekta se financira iz Fondacije Billa i Melinde Gates, koja je Sveučilištu Manchester inicijalno donirala 100 tisuća dolara, a nakon što prikažu radni prototip pročistača, dat će im dodatnih milijun dolara.

Znanstvenici kažu kako će prototip demonstrirati tijekom 2013. godine.

Sustavi za pročišćavanje fekalija nisu nova tehnologija. NASA koristi sustav za filtriranje mokraće i njezino pretvaranje u pitku vodu koji se koristi na međunarodnoj svemirskoj postaji ISS