Algoritam predviđa koji automobil će proći kroz crveno

  • Objavljeno u Znanost
image

Koliko god infracrvenih senzora, kamera i putnih računala postavite u vozilo, sigurnost vožnje i dalje u najvećem dijelu leži na samim vozačima.

Novi algoritam razvijen na MIT-u mogao bi im uvelike pomoći pri izbjegavanju sudara, koji često završavaju s tragičnim posljedicama, posebice pri prolasku automobila kroz crveno svjetlo.

Algoritam MIT-a u obzir uzima više parametara, uključujući usporavanje vozila, njegovu udaljenost do semafora i kada će se na semaforu pojaviti crveno svjetlo, te je u stanju zabilježiti kretanje vozila u 3D-u za manje od pet milisekundi.

Analizom tih podataka, algoritam može zaključiti koji automobil će ući u prekršaj prolaskom kroz crveno, a koji će se kretati po propisima.

Pod vodstvom Jonathana Howa, profesora aeronautike i astronautike na MIT-u, postdiplomci, studenti i znanstvenici su ovaj algoritam testirali koristeći podatke jednog prometnog križanja u Christianburgu. Državni odjel za transport je u suradnji s njima na to križanje postavio nekoliko instrumenata koji su pratili kretanje automobila, a MIT je analizom više od 15.000 vozila došao do zaključka kako je njihov algoritam bio u stanju predvidjeti prolaske kroz crveno u 85% slučajeva.

Najbolje od svega je što je algoritam toliko brz da ostavlja dovoljno vremena za reakciju vozača, stoga znanstvenici smatraju kako bi ovaj sustav mogao biti povezan s putnim računalima u automobilima, preko kojih bi vozačima javljao znak opasnosti, bilo zvučno, bilo putem projekcije na posebnim "pametnim" displayima

Sustav bi čak mogao uzbunjivati vozače i u slučajevima kada vozač želi proći kroz zeleno svjetlo, ukoliko zaključi da će neki drugi sudionik u prometu proći kroz crveno.

VIDEO - Promotivni video MIT-a o "pametnom prometnom algoritmu"

Podijeli