AI čita vašu osobnost iz pokreta očiju

  • Objavljeno u Znanost
image

Vjerojatno svi znate onu staru izreku koja kaže da su oči ogledalo duše, pa postoje brojne znanstvene i paraznanstvene metode "čitanja ljudi" iz njihovog pogleda, što ćete najčešće vidjeti u forenzičkim i krimi TV serijama, u kojima pametni detektivi iz očiju mogu saznati govori li osumnjičeni istinu ili laže te što misli kada koluta očima ili trepće prema nekom određenom uzorku.

Znanstvenik Tobias Loetscher sa Sveučilišta South Australia, odlučio je koristiti strojno učenje kako bi ustanovio povezanost pokreta očiju i osobnosti, a za istraživanje je koristio usluge 42 studenta koji su hodali studentskim kampusom noseći pametne naočale sa sustavom praćenja pokreta očiju.

Loetscher je potom trenirao umjetnu inteligenciju, odnosno algoritme strojnog učenja da pronalaze uzorke u povezanosti ličnosti i određenih stanja s treptanjem, pokretima zjenica i njihovim sužavanjem ili širenjem.

Na taj način došlo se do zanimljivih otkrića, pa je između ostaloga napokon znanstveno dokazano da neurotične osobe brže trepću, dok ljudi koji su otvoreni prema novim iskustvima češće pokreću svoje zjenice s jedne na drugu stranu. Nadalje, osobe koje imaju visoku razinu savjesti imaju znatno veće fluktuacije između veličina zjenica (širenja i skupljanja), a znatiželjni ljudi imaju tendenciju češćeg gledanja naokolo. Među zanimljivim stvarima koje je otkrilo ovo istraživanje je i razlika između optimista i pesimista. Naime optimisti kraće gledaju u nešto što im stvara negativne emocije poput slike raka kože, u odnosu na pesimiste kojima takvi prizori manje smetaju.

Znanstvenici vjeruju da će se njihov AI za "čitanje očiju" jednog dana naći u pametnim telefonima, koji će razumjeti i predvidjeti naše emocije i ponašanje, čime će nam nuditi još personaliziranije sadržaje, a ugrađivati će se i u robote koji će se koristiti u skrbi starijih osoba te u autonomne automobile, pa čak i u video igre.  

Loetscher kaže da će se ova tehnologija morati regulirati kako se ne bi iskorištavala za marketinške svrhe, no mogli bismo reći da je pomalo naivan, jer će upravo oglašivačke i srodne agencije biti najveći klijenti takve AI usluge.

Ako se želite učinkovito zaštititi od toga, koristite stari trik pokeraša, nabavite dobre sunčane naočale koje ne dopuštaju pogled na vaše oči.

Čitav znanstveni rad potražite na ovoj poveznici.

Podijeli