Koliko su pouzdani hrvatski web dućani

image

Mada su hrvatski kupci još uvijek dosta nepovjerljivi u online kupovinu, ponajviše zbog straha od krađe novca s kreditnih kartica, poboljšane mjere sigurnosti i edukacija korisnika, sve više okreću korisnike toj vrsti trgovine.

Valja navesti kako su ulaskom u EU naše kreditne kartice dobile još jedan sloj zaštite prilikom kupovanja webom, pa je vjerojatnost da će vas netko opljačkati vrlo mala. Veća je mogućnost da vam kompromitiraju karticu u restoranu kada vam je uzmu radi naplate plate miješanog mesa i jednostavno prepišu s nje podatke.

Ekipa Vidija nije željela ulaziti u to može li, ili hoće li vas netko opljačkati pri online šopingu, već kakva je usluga web trgovina, kada je kupac malo naporan i zna svoja prava definiranima zakonom EU. A mi smo bili jako naporni.

Za početak treba napomenuti kako nismo odabrali pet apsolutno najpopularnijih web trgovina u Hrvatskoj (iako je diskutabilno reći koje su uopće najpopularnije), već smo si zadali neke parametre za odabir web trgovina, te kompletnu metodologiju njihova testiranja. Za početak, odlučili smo u svim trgovinama kupovati Trascend SD kartice 2G, koju ćemo potom mijenjati za Panasonic slušalice RP-HNJ7E-K.

Dakle, pri odabiru trgovina važno nam je bilo da one imaju oba artikla. Koje su to trgovine otkrili smo tako što smo u Google upisali željene artikle i po učestalosti pojavljivanja, po navedenim kriterijima, odabrali trgovine. To su Modul Devet, SuperNet, eKupi, Portio i Protis. 

Što se metodologije tiče postoji nekoliko koraka: prvo smo krenuli na web stranicu trgovine, kreirali profil s adresom i svime ostalim relevantnim, te nastojali u isto vrijeme naručiti SD karticu u svih pet trgovina. 

Kreirali smo profil prave osobe, a kako ne bi otkrili identitet našeg "undercover" špijuna, za to smo zamolili drugog kolegu, koji nam je nakon narudžbe artikala ustupio pristup email računu, za daljnju komunikaciju s trgovinama.

Već smo pri prvoj narudžbi namjerno napravili problem, tako da smo pri narudžbi unijeli “krivu” adresu.

Adresa je naravno bila stvarna, da se ne bi dogodilo da nam iz trgovine ništa ne odgovore, pa da artikl ne dođe na nepostojeću. Nakon što smo naručili SD karticu, čekali smo da narudžba bude autorizirana, te da na email dobijemo potvrdu o narudžbi. Kada smo je dobili, pričekali smo nekoliko sati, te smo poslali prvi email svim trgovinama u kojem smo se uljudno ispričavali, da smo unijeli pogrešnu adresu jer smo se nedavno preselili, pa smo ne razmišljajući automatski, unijeli prijašnju adresu stanovanja. Zatim smo jednostavno čekali kako bi vidjeli kada će i kako koja trgovina reagirati

.

Sve rezultate možete vidjeti u našoj infografici. Kada smo dobili odgovor od trgovina (mada od nekih odgovor nismo ni dobili), pričekali smo još nekoliko sati i tada smo im napravili novi problem.

Svim trgovinama (onima koje su odgovorile na prethodni mail) poslali smo novu email poruku gdje smo se izjasnili da bi promijenili artikl, sada bismo kupili Panasonic slušalice. Kada smo dobili potvrdu o promjeni artikla, te novu ponudu na email, jednostavno smo čekali dostavu. Na naše iznenađenje, svi artikli (Panasonic slušalice), osim jednog koji u trenutku pisanja ovog teksta još nije stigao, došli su na novu adresu. Primjerice, SuperNet nam nije ništa odgovorio na email za promjenu adrese, no očito je da su ga pročitali obzirom da je artikl došao na pravu adresu. Dobili smo prvi artikl, SD karticu.

S druge strane, uvidom u transakcije na tekućem računu došli smo do zaključka da je došlo do neke greške pri isplaćivanju Protisu, te smo transakciju proveli nekoliko dana naknadno. Mogli bismo reći da je u ovom slučaju došlo do našeg previda obzirom da transakcije nismo nadgledali svakodnevno. Protisu smo, dakle naknadno ponovno poslali uplatu koja je ovoga puta prošla, a sljedeći smo dan dobili i potvrdu o primitku uplate, kako će uređaj isporučiti čim bude spreman za isporuku, te da će nam potvrdu o tome poslati na mail. Isti smo dan dobili i potvrdu o isporuci.

Portio i eKupi su generalno bili najbrži i najažurniji u komunikaciji. Korektno su promijenili adresu. Korektno su zamijenili artikl novim. I sve došlo kako treba. Kao posljednji korak naše gnjavatorske aktivnosti, svim trgovinama od kojih smo dobili artikl poslali smo mailove da taj primljeni artikl želimo vratiti, te dobiti povrat novca. To je vaše pravo koje možete ostvariti isključivo naručujete li webom, te ukoliko artikl vratite u roku od sedam dana od primitka.

SuperNet, eKupi i Portio ažurno su odgovorili kako slušalice možemo vratiti, te da ćemo, kada prime artikl, novac dobiti na račun. Ipak, Modul Devet je zapeo. Odgovorili su nam da će nam sljedeće jutro poslati adresu na koju možemo poslati artikl. Čekali smo do sljedećeg jutra, odgovor nismo dobili. Zatim smo u 11 sati i 35 minuta samoinicijativno poslali mail u kojem smo ih podsjetili da nam pošalju adresu za povratak artikla. Nismo dobili odgovor. Ili se prave “blesavi” pa čekaju da istekne sedam dana na koje imate pravo vratiti artikl, ili je posrijedi nešto drugo. Sve u svemu, u Modul Devet nismo vratili artikl i to njihovom krivicom. 

Sve naše upite, odgovore trgovina, vrijeme i komentare bilježili smo kako bi imali sve “crno na bijelo”. Što naposljetku zaključiti, možete li naručivati na domaćim web trgovinama? Odgovor je jasan, možete. Osim ukoliko nećete imati neke “čudne” zahtjeve poput naših. U tom slučaju može doći do “kuršlusa” u komunikaciji, kao što je to bilo u slučaju SuperNetom i Modulom Devet. 

Voljeli bismo da u komentarima ove vijesti, te na našem Facebooku i forumima, malo opišete vlastita iskustva u vezi online kupnje, posebice ako ste na taj način već kupovali u domaćim web trgovinama.

Podijeli
Više u ovoj kategoriji: « AudioLab