eBay: Mi ćemo vam reći što trebate kupiti

  • Objavljeno u Novosti
image

Jedan od najpoznatijih online/aukcijskih dućana eBay, želi šoping podići za još jednu stepanicu, te vjeruje kako će mobilni uređaji, posebice nosivi gadgeti, u kombinaciji sa sofisticiranim "šoping softverom", u potpunosti promijeniti način kupnje i kupovanje učiniti znatno jednostavnijim.

Vođen tom vizijom, njihov odjel za inovacije pod nazivom Innovation and New Ventures group, već je lansirao nekoliko aplikacija za pametne Samsung Galaxy Gear i Pebble satove, te završava rad na "Connected Glass" sustavima koji uključuju interaktivne ekrane uklopljene u izloge dućana, a sada radi na softverskim značajkama, koje će koristiti sve "smicalice" današnje tehnologije za lokacijsko praćenje i bilježenje navika korisnika.

Na taj način, sustav će biti u stanju predviđati što želite kupiti, znati imate li novaca na to, pomiriti vaše želje i potrebe, te vam kreirati ponude, prikazivati robu, istražiti nalazi li se određeni model cipela s vašim brojem noge u dućanu, nakon čega vam neće preostati ništa drugo nego da aplikacijom potvrdite plaćanje.

Kao jedan od primjera se navodi situacija u kojoj žena u žurbi prolazi pored izloga dućana i usput svojim telefonom fotografira cipele koje joj se sviđaju. Aplikacija potom skenira tu sliku, na internetu pronalazi artikl i priprema sve za kupnju, s time da već zna veličinu cipela, kao i adresu za dostavu robe.

Ovaj sustav, koji se temelji na personalizaciji, povijesti ponašanja, spojenim senzorima uređaja i drugim pametnim mobilnim i nosivim gadgetima pod nazivom "zero effort commerce" (ZEC), prema riječima vođe tima Stevea Yankovicha, "anticipirati će što kupujete i sve ostalo obaviti umjesto vas".

Moramo reći da nam ovo djeluje pomalo zlokobno, te bi moglo dovesti do eksplozije novog vala kliničkih slučajeva "patoloških šopingholičara", no već se proizvode i aplikacije koje će vas držati na uzdi pri kupovanju, kako ne biste izlazili izvan okvira svojih potreba i mogućnosti, što znači da ćete u vašem telefonu ili pametnom satu istovremeno posjedovati marketinškog psihologa koji će znati kako vam izvući zadnju kunu iz džepa, kao i psihijatra koji će vas nastojati malo prikočiti. Baš divna budućnost šopinga. 

Izvor: TechCrunch

Podijeli