WhatsApp uvodi nove metode protiv spama
- Objavljeno u Novosti
Od kada je WhatsApp lansirao aplikaciju WhatsApp Business, mnogi korisnici su se počeli plašiti da će nazočnost tvrtki na najpopularnijem servisu za poruke dovesti do spam oglašavanja. Iako spam još uvijek nije neki veliki problem na WhatsAppu, predstavnici tvrtke su objavili da razvijaju nove metode koje će pomoći u borbi protiv masovnog zatrpavanja korisnika neželjenim porukama.
Obzirom da servis posjeduje sustav end-to-end enkriptiranih poruka, WhatsApp ih nikako ne može čitati, pa je stoga pribjegao drugim rješenjima.
Kao prvo, sami korisnici mogu "flagirati" poruke s nepoznatih brojeva kao spam, no to nije ništa posebno. Količina poruka koju korisnik šalje u jednoj minuti WhatsApp konstantno prati, pa ukoliko zamijeti ekstremno visok broj poruka korisnik će biti označen kao spamer, a kako bi bio siguran da neće banati pogrešnog korisnika WhatsApp provodi dodatne mjere provjere. To se odnosi na analizu i usporedbu podataka poput internet providera, broja telefona i telefonske mreže, što znači da WhatsApp pokušava prepoznati uzorke ako je recimo spam uvijek poslan preko istog pružatelja internetskih usluga. Pored toga tvrtka također prati od kuda dolazi promet. Na primjer, korištenje broja iz Hrvatske preko mreže u Nigeriji nakon čega se za par minuta prelazi na kinesku mrežu, upućuje da se ne radi o nekom putniku, već spameru.