Treba li zaboraviti Samsung, LG i druge skupe brandove

  • Objavljeno u Novosti
image

Svima nam je poznato da Android flagship telefoni velikih i skupih brandova poput Samsunga, HTC-a, Sonya i LG-a na tržištu više nisu isključivo međusobno konkurentni, jer im sve više stiže "prijetnja s dalekog istoka", takozvani "kineski flagship killeri", koji nude prilično dobre značajke za puno manje novaca.

Mi smo stoga za temu u novom broju časopisa Vidi br. 227 odlučili napraviti test najpoznatijih pametnih telefona kineskih proizvođača koji se mogu kupiti na hrvatskom tržištu, kako bismo ih u usporednom testu sučelili razvikanim uređajima "velikih" brandova.

Moramo reći da tvrtke poput Xiaomija više nitko ne doživljava kao nešto neozbiljno, jer će on uskoro napuniti 5 godina postojanja na tržištu. Što je u tih (ne)malih 5 godina na tržištu uprava na čelu s mladim Leijiem Junom (45) napravila? Za početak, zaposlila je oko 5.000 stručnjaka, prodala više od 60 milijuna pametnih proizvoda prošle godine (uz dobit od 12 milijardi dolara!) te dovela Xiaomi do treće pozicije u poretku najvećih svjetskih proizvođača pametnih mobitela, iza Samsunga i Applea.

Što će Xiaomi postići u sljedećih 5 godina, možemo samo nagađati, no trenutno je izravna posljedica uspjeha ove brzorastuće firme sve veća ponuda i potražnja jeftinih kineskih no-name ili rebrandiranih pametnih mobitela najviše cjenovne klase.

Prestigio, Zopo i ZTE brandovi zasigurno su vam već otprije poznati, no samo kao jeftina alternativa srednjoj i nižoj klasi. Nakon što su nekoliko godina ispitivali reakciju tržišta i gradili reputaciju, sada su napokon ohrabreni ući u borbu sa Samsungovim, Appleovim i Sonyjevim perjanicama.

Unatoč tome što operateri rijetko nude mogućnost potpisivanja ugovora za kupnju tih mobitela, pa se neki modeli mogu nabaviti isključivo preko stranih webshopova, te što za mnoge ne postoji službeni servis i korisnička podrška u Hrvatskoj, interes mobilnih entuzijasta za ovom klasom ne jenjava.

To je sasvim razumljivo kad pogledate specifikacije, a onda i cijene uređaja na testu. Za vrlo nisku cijenu dobivate odličan hardver koji bi se u svakodnevnom radu trebao ponašati jednako brzo kao flagshipovi razvikanijih proizvođača. Usto, svaki proizvođač uložio je poseban trud oko dizajna sučelja i obogaćivanja softverskog paketa za svoj premium model, pa se tako iskustvo korištenja bitno razlikuje od navigiranja čistom Android verzijom.

Sve ovo itekako bi trebalo zabrinuti velike proizvođače. I sami smo svjedoci uspona i pada naizgled nedodirljivih mobilnih kompanija u kratkom vremenu poradi umišljenosti i pohlepe (BlackBerry, Nokia). Srećom za nas korisnike, uvijek postoje neki novi igrači željni dokazivanja, koji nude izvrsnu vrijednost za uloženi novac. Samo je pitanje vremena kad će se odvažiti na osvajanje šireg, globalnog tržišta.

Stoga vam preporučamo da u novom Vidiju pogledate super detaljni usporedni test kineskih Android premium uređaja koji se mogu pronaći na našem tržištu, jer ćete otkriti da možete doći do vrlo atraktivnih telefona uz jako povoljan odnos kvalitete i cijene.  

Podijeli