Otkrivamo koje HR web trgovine posjećivati a koje izbjeći
- Objavljeno u Novosti
Naša Undercover ekipa u novom broju Vidija krenula je po drugi puta u tajnu online kupnju hardvera, kako bismo otkrili drže li se domaće trgovine zakona o zaštiti potrošača koje propisuju EU i RH. Najveći razlog zbog kojeg smo ponovno odlučili pretresti web trgovine je stavka zakona koja vam garantira pravo na povratak artikla ili novca, čak i ako oštetite ambalažu, što nam nam je potvrdio i Europski potrošački centar Hrvatska (IECC-Net), koji djeluje u okviru Ministarstvu gospodarstva RH.
Ovoga puta smo krenuli u tajnu web kupnju u pet popularnih internetskih trgovina: HGShop, Harvey Norman, Diskont24, Links i Centro.hr.
Kako bismo trgovinama bili čim manje sumnjivi, na stranicama smo kreirali profil ženske osobe, te u njezino ime vršili cijelu korespondenciju s trgovinama.
Tada je došlo vrijeme potražiti neki jednostavan artikl vrijednosti do 100 kn, a mi smo se odlučili naručiti računalnog miša.
Prva narudžba je napravljena na "pogrešnu" adresu, da bi sat vremena kasnije svim trgovinama poslali email u kojem smo se ispričavali, te ih zamolili da artikl pošalju na "pravu" na koju smo se "nedavno preselili". Napominjemo da su obje adrese bile stvarne, kako se ne bi dogodilo da trgovina ne vidi ili ignorira email za promjenu adrese pa da artikl ne dođe na neku desetu lokaciju.
Poslavši navedeni email, odlučili smo svim trgovinama dati vremena za odgovor do sljedećeg dana. Ukoliko smo u međuvremenu dobili odgovor, sve smo lijepo zabilježili, zajedno s odgovorom i vremenom primitka.
Sljedeći dan rano ujutro poslali smo novi mail svim trgovinama koje su odgovorile na upit za promjenu adrese, u kojem smo im naveli da bi htjeli naručeni artikl promijeniti za neki drugi. Taj drugi artikl bio je također miš, ali u manjoj vrijednosti od onog prvog; do nekakvih 50-60 kn.
Nakon dostave, pričekali smo nekoliko dana i odlučili poslati email za povratak artikla i povratak novca. Prema zakonu, u razdoblju od 14 dana od primitka artikla, trgovini možete vratiti naručeni artikl bez ikakvog posebnog razloga (ukoliko se ne radi o digitalnom sadržaju), a u zakonu se nigdje ne spominje da vam trgovac smije smanjiti vrijednost artikla ili odbiti zamjenu ako ste oštetili ambalažu.
Prema pravnoj legislativi sve je jasno, no što ako neki dućan ima vlastita pravila, te se ne obazire na zakon? Tijekom ove inspekcije trgovina nastojali smo upravo to otkriti, pa u tablici unutar testa dućana u aktualnom broju časopisa Vidi br. 226. možete vidjeti sve detalje o tome kako su spomenuti dućani reagirali kada su se našli pred našim zahtjevima za promjenu adrese i artikla, kao i saznati u kakvim pakiranjima spomenuti shopovi šalju svoju robu.
Pogledajte u Vidiju zašto neke trgovine nisu dobile prolaznu ocjenu, kao ni preporuku Undercover tima, a neke su radi kvalitetne usluge dobile oznaku "Palac gore" i preporuku da kod njih kupujete. Rezultate možete usporediti s našim prošlim testom.