Googleovo prepoznavanje objekata sve bolje

  • Objavljeno u Novosti
image

U posljednje vrijeme sve češće slušamo o softveru za prepoznavanje lica i objekata, u čemu najviše prednjače Facebook i Google, koji ovo razvijaju ponajviše zbog proširivanja svoje marketinške ponude, a njima se pridružio i Tumblr, koji radi na softveru koji u vašim slikama na društvenim mrežama detektira logotipove brandova.

Na Googleovom blogu oglasio se softverski inženjer Christian Szegedy, koji govori o ovogodišnjim pobjednicima natječaja pod nazivom ImageNet large-scale visual recognition challenge (ILSVRC), odnosno GoogLeNet timu koji je najuspješnije realizirao ovogodišnje zadaće koje su se tražile, odnosno klasifikaciju, klasifikaciju s lokalizacijom i detekciju.

Klasifikacija mjeri sposobnost algoritma da spoji točne nazive uz sliku, klasifikacija s lokalizacijom traži da algoritam spoji objekt s lokacijom, dok detekcija propisuje slične stvari, ali uz strože i preciznije kriterije.

Algoritam Googleovog tima je sve zadaće savladao bez greške, s time da je natječaj sadržavao obilje sitnih objekata koje je bilo teško prepoznati.

Kao što možete vidjeti iz priloženih sličica koje predstavljaju originalne fotografije iz natječaja, Googleov algoritam je vrlo precizan i pametan, pa nam se čini da je samo pitanje dana kada će biti ugrađen u poznatu tražilicu i pronalaziti sve što Google i njegovi partneri požele kako bi nam mogli slati personalizirane oglase i marketinške kampanje kojima će rijetko promašiti naše interese i potrebe.

Google dakako ne dovodi ovo previše u vezu s oglašavanjem, već ističe kako će nam ovo prepoznavanje objekata na slikama znatno olakšati pretraživanje, a koristiti će i pri razvoju pametnih automobila.

Kao što smo rekli u podnaslovu ovog članka, očito je da će internet uskoro početi surfati po nama više nego mi po njemu.

Izvor: Google Research Blog

Podijeli