Tehnologija Formule 1 u supermarketu

  • Objavljeno u POP TECH
image

Potrošnja struje u supermarketima predstavlja jedan veliki dio operativnih troškova njihovim vlasnicima, pri čemu najveći udio imaju hladnjaci koji sprječavaju kvarenje hrane, a energetska neučinkovitost je posebice prisutna u otvorenim hladnjacima i vitrinama, iz kojih hladni zrak izlazi prema policama i kupcima, kojima se u tim prostorima stvara prilično neugodan osjećaj.

Inženjeri Williams Advanced Engineering odjela koji se nalazi u sklopu Williams Formula 1 tima, odlučili su pomoći učinkovitosti hladnjaka pomoću tehnologije iz svojih bolida.

Oni su se stoga udružili s britanskom startup tvrtkom Aerofoil Energy, kako bi proizveli tehnologiju koja će učinkovito hladiti hranu i istovremeno štediti energiju.

Kako bi im to pošlo za rukom, inženjeri su iskoristili takozvanu "aerofoil" tehnologiju, odnosno dizajn prednjih "krila" bolida Formule 1, koja usmjeravaju zrak na željeni način kako bi se povećao "downforce" i poboljšale performanse vozila.

Drugim riječima, u hladnjacima će se naći posebno dizajnirani "aerofoilovi" koji će usmjeravati hladan zrak prema sadržaju hladnjaka, pri čemu će namirnice biti dovoljno rashlađene, uz znatno manju potrošnju energije. Takav sustav protoka zraka ujedno će spriječiti otjecanje hladnog zraka izvan hladnjaka, pa će i kupcima biti ugodnije zadržavati se pored njih.

Ova tehnologija se već testira u Sainsburyu, drugom najvećem lancu "špeceraja" u Velikoj Britaniji, pa bi se uskoro mogla početi ugrađivati u hladnjake i rashladne vitrine dućana širom svijeta. 

Izvor: Williams F1

Podijeli