Standardizacija izmjenjivih baterija za E motocikle

  • Objavljeno u POP TECH
image

Za razliku od električnih automobila, električni motocikli nemaju velike domete s jednim punjenjem baterija, što im uvelike ograničava doseg vožnje i onemogućava duža putovanja, a i punjenje nije tako brzo kao kod automobila.

Iz tog razloga, na inicijativu SBMC konzorcija koji su 2021. godine osnovali Honda, Yamaha, KTM i Piaggio, želi se razviti sustav usluge zamjene baterija za sve nove električne motocikle u svijetu, čime bi se nadišao taj problem.

U međuvremenu je konzorcij narastao na 21 prozvođača električnih motocikla, pa ga sada čine AVL, Ciklo, FIVE, Forsee Power, Hioki, Honda, Hyba, JAMA, Kawasaki, KTM, KYMCO, Niu, Piaggio, Polaris, Roki, Samsung, Sinbon, Sumitomo Electric, Suzuki, Swobbee, Vitesco, VeNetWork i Yamaha.

Osim što je razvio tehnologiju i standardizirao baterijske pakete za motocikle, SBMC razvija veliku svjetsku mrežu opskrbe, što znači da ćete na raznim mjestima poput benzinskih crpki i punionica električnih automobila imati automatizirane automate u kojima će se nalaziti pune baterije.

Sve što trebate učiniti je skinuti svoju praznu bateriju, staviti je u "ladicu" automata i izvući punu koju ćete jednostavno ugraditi u motocikl, u procesu koji će trajati kraće od punjenja automobila gorivom. To znači da ćete nakon minutu-dvije moći nastaviti s vožnjom i ne brinuti se previše oko potrošnje energije, pod uvjetom da je mreža automata za zamjenu baterija dovoljno "gusta" i da se nećete morati voziti duže do nje nego što danas tražite benzinsku crpku.

Ideja koju su prihvatili svi članovi konzorcija je da baterije budu manjeg kapaciteta i omoguće vam nekih 70 km vožnje, što će utjecati i na smanjenje težine motocikla, no da bi stvar funkcionirala ponovno je preduvjet da imate gustu infrastrukturu mreže jedinica za zamjenu.

Ova ideja nije nova, jer je već neko vrijeme koristi tajvanski brand Gogoro, koji je u toj zemlji razvio mrežu GoStations automata za zamjenu i sada dominira na tajvanskom tržištu električnih motocikla, dok tehnologiju podržava njegovih 47 kompatibilnih modela.

Zasad još nije poznato kako će SBNC i kojom brzinom standardizirati izmjenjive baterije za motocikle i kako će teći gradnja infrastrukture, tako da je prerano govoriti kada ćete na svakih nekoliko kilometara imati automat na kojem ćete moći zamijeniti bateriju svojegt električnog dvokotača. Pogotovo u Hrvatskoj. 

Podijeli