Rimac Concept S je čisto električno zlo
- Objavljeno u POP TECH
Mate Rimac i njegova tvrtka Rimac automobili, na ovogodišnji Geneva Motor Show došli su predstaviti produkcijsku inačicu električnog Concept_One automobila od 1088 konja, odnosno 800 kilovata snage, s okretnim momentom od 1600 Nm. Tehnologija hrvatskih stručnjaka omogućila je da auto od nula do stotke dođe za samo 2,6 sekundi, do 200 km/h za 6,2 s, do 300 km/h za 14,2 s, a maksimalna brzina koju može postići iznosi 355 km/h.
U svakom slučaju, izuzetno nam je drago što su Mate i ekipa automobil doveli do faze produkcijskog vozila, jer je Vidi prvi medij koji je Concept_One vidio uživo u Svetoj Nedelji.
No uz predstavljanje produkcijske inačice Concept_One auta, Rimac i ekipa su predstavili i njegovog, kako kažu, "zlog brata", Concept_S, koji u odnosu na prethodnika ima 296 konja i 200 Nm više, te 50 kg manju težinu, kao i agresivan aerodinamički izgled koji se očito ciljaju trkaće staze.
Poboljšana aerodinamika autu omogućuje povećanje downforcea do 34%, pa je po svemu skrojen da donese stil i komfor GT automobila.
Što se brzine tiče, Concept_S od nule do stotke stiže za 2,5 sekundi, do 200 km/h za 5,6 i do 300 km/h za samo 13,1 sekundu, a maksimalna brzina mu iznosi 365 km/h.
Baterijski paket radi na nominalnom naponu od 650V, donosi kapacitet od 82 kWh, te posjeduje baterijski i termalni management sustav tvrtke Rimac Automobili, po čemu su također poznati u svijetu električnih automobila.
Dakako, ono što će svatko prvo primijetiti je stražnji spojler koji služi za stvaranje downforcea, čime s stražnjim kotačima pruža bolja upravljivost i osigurava da njegovih 1384 konja ne poleti u zrak.
U usporedbi s Concept_One autom, Concept_S ima sučelje orijentirano više na vožnju, pri čemu se vozaču omogućuje da ostane posvećen na vožnju i da maksimalizira svoje performanse na trkaćoj stazi.
Infotainment sustav prikuplja podatke s više od 500 različitih senzora i prikazuje ih na optimiziran način kako bi informirao vozača uz minimalno odvlačenje pažnje. Podaci se pohranjuju u internu memoriju, te šalju u oblak putem 4G internetskog linka. Telemetrijski podaci se mogu analizirati tijekom ili poslije kruga staze putem dodirnog zaslona, PC-a ili pametnog telefona.
"Concept_S podiže razine performansi ka ekstremima. Fokusiranjem na performanse, usvojen je setup R-AWTV_S sustava, kako bi se vozaču dala mogućnost izvlačenja najviše što se može dobiti od kotača i aerodinamike", navodi Mate Rimac. "Telemetrijski podaci pomažu vozaču da bude bolji, kao što se i očekuje od GT trkaćih automobila".
Drugim riječima, Concept_S će se jednog dana zasigurno naći na utrkama, a poznajući Matu Rimca, gotovo bismo se mogli okladiti da će i on sjediti za upravljačem na svjetskim pistama.