Proizvođači automobila limitiraju prikupljanje podataka

  • Objavljeno u POP TECH
image

U posljednje vrijeme vodi se žestoka kampanja od strane organizacija civilnog društva koje žele čim više ograničiti prikupljanje privatnih podataka internetskih korisnika, no razvojem pametnih sustava za automobile, ukazuje se potreba i za reguliranje prometa podacima koje prikupljaju i prosljeđuju naši limeni ljubimci.

Poznata organizacija, odnosno udruženje najpoznatijih svjetskih proizvođača Auto Alliance, objavila je čitav niz odredbi privatnosti kojima će se limitirati prikupljanje podataka iz tih sustava, te propisati način na koji će tvrtke njima moći upravljati.

Ukoliko sve protekne prema planu, pametni automobilski sustavi će ta pravila imati ugrađena u svim modelima automobila koji će biti proizvedeni od 2017. godine na dalje, ali će se naći i u mnogim autima 2016.

Kao najvažnija stvar ovog sporazuma nalazi se u odredba po kojoj će proizvođači automobila morati tražiti od korisnika eksplicitno odobrenje da smiju prikupljati biometrijske i lokacijske podatke, te podatke o navikama vozača, te ih prosljeđivati "trećoj strani". Pored toga, moći će prikupljati samo one podatke koje su vezani za određenu zadaću, te će morati omogućiti da vlasnici imaju uvid u kompletnu dijagnostiku i servisne podatke, a uredbe propisuju i da se mora poštivati anonimnost čim je više to moguće. 

Obzirom da su članovi organizacije Auto Alliance najpoznatiji proizvođači automobila na svijetu, te uključuju tvrtke BMW Group, Chrysler Group LLC, Ford Motor Company, General Motors, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz USA, Mitsubishi Motors, Porsche, Toyota, Volkswagen i Volvo, možemo reći da će ovo pravilo o zaštiti privatnih podataka naših automobila biti prihvaćeno u čitavom svijetu.

Pitanje je jedino hoće li se doista držati tih uredbi, te hoće li ih zaobilaziti kao što to čine velike IT tvrtke kada govorimo o zaštiti podataka internetskih korisnika. 

Izvor: Auto Alliance

Podijeli