Predstavljen bespilotni teretni avion

  • Objavljeno u POP TECH
image

Avioni bez pilota koje obično nazivamo dronovima, jedne su od ključnih letjelica u ratnom sukobu u Ukrajini. Britanski startup Droneliner vjeruje da zrakoplovi bez pilota imaju veliku budućnost i u civilnom sektoru, posebice za potrebe zračnog teretnog transporta.

Prema mišljenju inženjera tvrtke, zračni prijevoz je daleko najskuplji, a njihov zrakoplov koji se još nalazi u obliku koncepta mogao bi učiniti puno po tom pitanju izbacivanjem pilota iz kokpita i razvojem novog aerodinamičnog dizajna trupa koji će više odgovarati prijevozu tereta.

Oni smatraju da se kod tradicionalnih zrakoplova mnogo prostora gubi kada nose tradicionalne pravokutne terete. Osim toga, ti se tereti obično moraju staviti i skinuti preko bočne strane aviona, a dodatno se žrtvuje prtljažni prostor kako bi se napravilo mjesta za kokpit i posadu.

Tijelo njihovog Dronelinera stoga je više oblikovano kao pravokutna kutija s glatkim rubovima, što omogućuje uvlačenje i iskrcavanje intermodalnih kontejnera od 6 m preko rampi na prednjem i stražnjem kraju, a kako se avionom upravlja daljinski, ne mora se dizajnirati kabina za posadu.

Za pogon letjelice se koriste jedan ili  dva turboventilatorska motora (ovisno o modelu Dronelinera), koji mogu koristiti biogorivo SAF (Sustainable Aviation Fuel) ili vodik. Čak i kada se koristi konvencionalno gorivo, hibridni pogonski sustav zrakoplova i dalje koristi električnu energiju za taksiranje, polijetanje i slijetanje.

Jednomotorni DL200 moći će primiti ukupno 36 do 40 kontejnera na dvije razine, za najveću težinu tereta od 200 tona. Dvomotorni DL350 će nositi 70 do 80 kontejnera na tri razine, za prijevoz tereta maksimalne težine do 350 tona, a oba modela bi trebala imati domet od 6500 nautičkih milja (12.038 km).

Za sada se radi samo o konceptu, no Droneliner istražuje tržište i poziva sve zainteresirane da mu se jave ako im se ovaj projekt čini zanimljivim putem ove poveznice.

Podijeli