Oliver Kibblewhite: MR je budućnost sportskih prijenosa

image

Oliver Kibblewhite, voditelj specijalnih projekata tvrtke REWIND

U Rovinju se od 12. do 15. travnja 2018 održava festival Dani komunikacija na temu sinergije tehnologije i kreativnosti. Festival predstavlja aktualne svjetske prakse iz komunikacijske industrije i uključuje brojne predavače koji govore o najboljim globalnim praksama.

Među njima se nalaze Jayanta Jenkins, kreativni direktor Twittera,Brad Parscale, direktor kampanje Donalda J. Trumpa, Susan Credle, jedna od najmoćnijih žena marketinške industrije, Laura Sophie Dornheim, voditeljica odjela za komunikacije softverske tvrtke koja stoji iza programa AdBlock, Susan Bennet čiji glas stoji iza Appleove Siri, kao i vrsni stručnjaci koji će govoriti o umjetnoj inteligenciji i VR-u, među kojima je i Oliver Kibblewhite, vođa specijalnih projekata tvrtke REWIND koja koristi tehnologije poput VR-a, AR-a, MR-a i 360 videa za potrebe projekata nekih od najvećih svjetskih tvrtki i brandova.

Oliver je te i mnoge druge napredne tehnologije koristio za projekte brandova koji uključuju Microsoft, Red Bull, Castrol, Nissan i Lexus, pa smo mu stoga uoči festivala Dani komunikacija odlučili predstaviti nekoliko pitanja.

Na Rewindovoj portfolio stranici nalaze se neke impresivne kampanje. Koliko brzo možete implementirati nove tehnologije poput 360 videa i VR-a nakon što se pojave?

Mi u Rewindu smo softverski i hardverski agnostici, radimo s najnovijim trendovima kako bismo kreirali nešto naizgled nemoguće. Uvijek nastojimo biti prvi u Ujedinjenom Kraljevstvu koji će u svoje ruke dobiti nove tehnologije. Bili smo prvi studio u zemlji koji je dobio pristup Microsoft HoloLensu i jedni smo od prvih vanjskih developera koji su prihvaćeni u Mixed Reality Partner program.   

Kakva su vaša iskustva s miješanom stvarnosti i kada ćemo vidjeti njezinu veću primjenu u vašem radu?

Miješana stvarnost je potpuno nov medij i mnoge prakse unutar njega tek treba definirati. Sudeći prema našem iskustvu, MR ima potencijal za stvaranje trenutaka koji nadmašuju sve u drugim medijima. Možete stvoriti stvarni užitak dodajući malo magije u stvaran svijet. Za nas se to odnosi na kreiranje dobro dizajniranih iskustava koja prikazuju samo onu informaciju koja je potrebna i to tamo gdje je potrebna.

MR ne bi smio biti vezan uz beskorisnu informaciju ili nametljivo oglašavanje. Kako bismo stvorili više iskustava koja koriste tehnologiju ona se mora uklopiti u fizički svijet korisnika, a ne da se tehnologija koristi samo zbog nje same.

Surađujući s Red Bull Air Race mi smo kreirali kampanju za gledatelje live događaja. Korisnik imerzivnog iskustva pod nazivom Flight Deck uči pravila jednog od najbržih sportova na svijetu, od startnih vrata do toga kako se ulazi u šikane; prati utrke uživo putem TV feedova i po prvi puta gleda istovremeno više zrakoplova jedan pokraj drugog; stoji pokraj Edge 540 zrakoplova u skali 1:1. To je budućnost sporta uživo.

Kada uspoređujete AR, VR i MR, koja tehnologija ili možda hibrid ima najveći potencijal za prenošenje snažnih poruka klijentima?

Mislim da medij koji se koristi uvelike ovisi o poruci koju želite prenijeti. VR stvara potpuno novi računalno generirani okoliš, AR dodaje računalno generirane slike u stvaran svijet, a MR spaja digitalne i fizičke svjetove, pa sve ovisi o tome kako spojiti poruku koju želite s pravilnim medijem. VR je transformirajući, pa se možete naći na potpuno drugom mjestu uz osjećaj kao da se tamo doista nalazite. To nećete dobiti od AR-a ili MR-a, no njih oboje također možete koristi na jedinstvene načine. AR proširuje vaš svijet, omogućujući vam interakciju s postojećim prostorima na novi način, dok je MR neka vrsta hibrida. Mogućnost interakcije s fizičkim i virtualnim objektima donosi tehnologiju koja pruža širok raspon primjena.

Koje su najveće i najznačajnije tehničke i sadržajne poteškoće pri radu s VR ili MR tehnologijama u nastojanju prenošenja pravih poruka?

Što se tiče tehničkih poteškoća, HoloLens je još uvijek većim dijelom developerski hardver. Kada sve uklopite funkcionira savršeno. Miješana stvarnost spaja fizički i digitalni svijet, pa ukoliko se sve savršeno ne podudara, to može ispasti pomalo dezorijentirano. Virtualna stvarnost je dostupna već neko duže vrijeme, pa s tehničke strane zahtijeva samo prostor određene veličine. Korisnik treba imati dovoljno prostora u kojem se može kretati, jer se u suprotnom čitava stvar raspada. No na kraju svega, content je kralj. Bez velikog imerzivnog iskustva VR ne donosi ništa više od same tehnologije. Mi smo odbili neke poslove jer su kompanije htjele VR samo zbog toga da "rade VR", a to je za nas veliki ne.

Postoje li neke razlike između rada za Paramount i BBC koje su također tvrtke koje stvaraju content, od onoga za Jaguar ili Nissan, ovisno o kreativnom procesu i implementiranju nove tehnologije?   

Lijepo je vidjeti da mnogi brandovi podržavaju VR, jer nam trebaju priznate tvrtke koje će svojoj posvećenoj publici ispričati svoje priče i prenijeti svoje poruke u VR kako bi potakli interes za medij. Svaki brand ima drugačiji pristup kada se radi o kreativnom procesu i implementiranju nove tehnologije. Po nama sve ovisi o prilagodbi pristupa svakom klijentu i pronalaženju najboljeg načina rada sa svakim novim partnerom, kako bismo mogli stvoriti iskustvo na koje ćemo biti ponosni.  

Vidjeli smo vaše projekte koje ste radili s relativno novom tehnologijom. Radite li i s nečim novim što se ne nalazi na vašoj portfolio stranici?

Mi stalno istražujemo nove tehnologije, no u ovom trenutku nemamo ništa za objaviti. Pratite nas jer uvijek radimo na nečem zanimljivom.

Hoćete li koristiti Big Data, AI, strojno učenje ili nešto slično u budućim projektima?

AI i Big Data su u ovom trenutku posvuda i postoji veliki potencijal za njih. Kombinacija VR-a i AI-a nudi velike mogućnosti brandovima, pružajući novi raspon iskustava i prilika na još više ljudski način. Veliki je potencijal za buduće projekte, posebice kada se radi o prepoznavanju slika i govora u realnom vremenu. Možete ušetati u dućan i suočiti se s holografskim pomoćnikom. On će razumjeti što kažete i odgovoriti na svako vaše pitanje na sličan način kao pravi čovjek. Mogućnosti su prilično beskonačne i uzbudljive.

Podijeli