IBM: Vremenska prognoza za poslovne namjene

image

Znanstvenici IBM Researcha u suradnji s kolegama iz tvrtke The Weather Company koju je IBM kupio prošle godine, povezuju međusobno svoje globalne i lokalne vremenske modele, kako bi kreirali Deep Thunder, najbolji sustav vremenske prognoze svih vremena.

Da bi sustav bio u stanju analizirati podatke, IBM razvija nove "deep learning" algoritme, te ih "trenira" korištenjem više petabajta povijesnih podataka.

Kako bi nadišao klasičnu vremensku prognozu, IBM-ov sustav će s vremenskim podacima povezati i druge vrste podataka s ciljem da pomogne tvrtkama koje će temeljem analiza moći planirati svoje poslovne aktivnosti.

Obzirom da će Deep Thunder omogućiti preciznu vremensku prognozu u rezoluciji između 350 metara i 3,5 km, moći će tvrtkama reći kako će se učinak vremena odražavati na navike i ponašanje kupaca, kako bi mogle pravilno baratati zalihama proizvoda i usmjeravati marketinške kampanje.

Isto tako, Deep Thunder će javnim poduzećima pružiti pravovremene podatke o tome kolika je opasnost da oluja recimo ošteti telefonske stupove, te će građane informirati koliko dugo će ostati bez telefona, što će temeljiti na povijesnim podacima o sličnim slučajevima, brzini i učinkovitosti nadležnih službi i sličnim stvarima.

Poslovna prognoza će pomoći tvrtkama u otkrivanju našeg ponašanja bolje nego ikada prije, pa bi se moglo reći da ćemo biti još bolje praćeni, zahvaljujući sustavu koji je u osnovi zamišljen za vremensku prognozu.

Najveća vrijednost Deep Thundera će biti u predviđanju ekstremnih vremenskih nepogoda koje su učestale u posljednje vrijeme kao posljedica klimatskih promjena, te će osim prognoze vremena moći predviđati i posljedice na ljude koje bi mogle proizići iz vremenskih uvjeta koji nas očekuju.

IBM kaže da nije neko veliko postignuće ljudima reći kada će padati kiša, vać kada trebaju graditi arke

Izvori: The Weather Company, IBM Research

Podijeli