Dva inovativna koncepta za savršeni električni motor

image

Jedan od najvećih svjetskih dobavljača autodijelova Mahle, sa sjedištem u Stuttgartu, tvrdi da je stvorio "savršeni električni motor". Kompaktni Mahle motor prenosi snagu bez kontakta i habanja i može neograničeno raditi velikom snagom bez pregrijavanja.

To je kombinacija dva koncepta koje je Mahle objavio 2021. i 2022. Prvi je bio jeftin, visoko učinkovit MCT (Magnet-free Contactless Transmitter) motor, koji je zamijenio tipične trajne magnete u rotoru nizom namotanih zavojnica elektromagneta i napajao te magnete beskontaktnom indukcijom.

To je snizilo cijenu materijala i eliminiralo potrebu pokretanja opskrbnih lanaca kroz Kinu, koja rafinira oko 97% rijetkih svjetskih metala. Također je bio izuzetno štedljiv s energijom, radeći s više od 95% učinkovitosti u svom rasponu radnih brzina, razina za koje je Mahle u to vrijeme rekao da su postigli samo trkaći automobili Formule E.

Drugi je bio SCT (Superior Continuous Torque) motor, koji je debitirao kao pionirski novi sustav hlađenja. Većina električnih motora ima veliki razmak između svoje vršne snage i kontinuirane snage, budući da pregrijavanje može uzrokovati ozbiljnu štetu. SCT motor koristi središnji usis za slanje rashladnog ulja u sredinu rotora i koristi centrifugalnu silu rotora koji se okreće da ga pumpa prema van i oko statora, zatim kroz hladnjak ili drugi sustav za sakupljanje topline za korištenje drugdje u vozilu.

Hladi motor tako učinkovito da može raditi cijeli dan između 93-100% svoje najveće snage. Prednost je ovdje očigledna u smislu performansi, ali također znači da proizvođači ne moraju koristiti prevelike motore kako bi zajamčili rad na višim temperaturama pa mogu uštedjeti prostor i težinu s kompaktnim SCT dizajnom.

Mahle je 2022. godine nagovijestio da bi se ta dva koncepta mogla kombinirati, a sada je upravo to učinio, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Novi "savršeni motor" još je bezimen, ali koristi SCT-ov koncept hlađenja u MCT-ovom dizajnu bez magneta, s indukcijskim pogonom, a Mahle kaže da zadržava prednosti oba ova sustava, nudeći ekstremnu učinkovitost, održive visoke performanse bez pregrijavanje i iznimno dug život te ne koristi permanentne magnete, tako da bi trebao biti i jeftin za izradu.

Mahle ga predstavlja na ovogodišnjem sajmu IAA Mobility u Münchenu, no još uvijek nema riječi o tome kada ćemo ga vidjeti u praktičnoj primjeni u nekom električnom vozilu jer to vjerojatno ovisi o proizvođačima automobila koji bi mogli biti zainteresirani za ovu inovaciju.

Podijeli