Autonomni taksiji stižu u Singapur

  • Objavljeno u POP TECH
image

U posljednje vrijeme sve je izraženija "utrka autonomnih automobila", u kojoj se Google, Tesla, Uber i drugi "trkači" natječu u razvoju autonomnih automobila za prijevoz putnika, odnosno taksija bez vozača.

Mala start-up tvrtka nuTonomy, koja predstavlja spinoff znanstvenika i studenata sveučilišta MIT, ima ozbiljnu namjeru ugurati se među navedene razvikane igrače, te razvija flotu "bespilotnih" ekoloških gradskih taksija, koji će istovremeno čuvati okoliš, te omogućiti siguran i jeftin prijevoz stanovnicima grada-države Singapura.

Znanstvenici i inženjeri nuTonomya zamislili su sustav u kojem roboti taksiji razvoze putnike s ciljem smanjenja prometnih gužvi, a obzirom da u autu ne postoji vozač kojem bi trebalo isplatiti plaću, to bi ovu taksi službu trebalo učiniti jeftinijom putnicima u odnosu na obične taksije i Uber.

U suradnji s industrijskim partnerima, nuTonomy ujedno planira da sva njihova vozila budu električna, odnosno da stvaraju znatno niže razine stakleničkih plinova.

Prošli tjedan, nuTonomy je uspješno proveo prvi test svojeg sustava u vožnji, što znači da su se njegovi taksiji bez vozača pokazali sposobnim za vožnju na gradskim prometnicama uz poštivanje propisa i izbjegavanje prepreka bez incidenata.

Tvrtka se sada nalazi u procesu dobivanja dozvole za testiranje vozila u poslovnom dijelu grada pod nazivom One North, a ukoliko testiranja prođu dobro, vjeruju da bi se već kroz nekoliko godina na ulicama Singapura moglo naći više tisuća njihovih taksija bez vozača.    

Na pitanje o tome boje li se da će njihovi taksiji oteti kruh ljudskim vozačima, nuTonomy navodi da je to vrlo malo vjerojatno, jer u Singapuru recimo postoji velika nestašica vozača autobusa, posebice za noćnu vožnju.

"Robotika neće ostaviti te ljude bez posla", kaže suosnivač tvrtke Emilio Frazzoli, profesor aeronautike i astroanautike na MIT-u. "Ona će samo omogućiti veće kapacitete i podršku koja je potrebna". Također navodi da će autonomni taksiji ujedno promovirati i opću uporabu električnih automobila.

Kada se govori o usporedbi tehnologije nuTonomya s Googleovom, Frazzoli kaže da njihova rješenja pružaju nekoliko inovacija u odnosu na konkurenciju, posebice u domeni softvera, pri čemu  ističe "fleet management" koji se temelji na njegovim algoritmima za koordiniranje jata dronova koje je razvio za potrebe američke vojske.

Korištenjem sličnog sustava, omogućit će se minimalni broj vozila koja će razvoziti putnike gradom, sprječavati prometne gužve, te reducirati štetne emisije. Frazzoli misli da bi zahvaljujući njegovom sustavu upravljanja taksi službom, 300.000 taksija bez vozača moglo obavljati posao 780.000 osobnih automobila koji danas prometuju Singapurom, a čekanje na taksi bi se smanjilo na ispod 15 minuta.

Osim razvojem vlastite taksi službe, nuTonomy radi i na projektima za proizvođače automobila, pa tako na primjer razvijaju sustav autonomnog parkiranja za Jaguar Land Rover. "Nakon što se dovezete na željenu destinaciju, možete izaći iz vozila, a automobil će si sam pronaći parking", navode.

Izvor: MIT

Podijeli