AP će koristiti robote za pisanje članaka

image

Možda ste prije nekoliko mjeseci pročitali naš članak o Quakebot robotu, odnosno algoritmu koji je specijaliziran za pisanje članaka o potresima, koji je prvi u svijetu objavio vijest o podrhtavanju tla u Los Angelesu, temeljem podataka koje je u realnom vremenu prikupio iz baze vladine organizacije USGS (U.S. Geological Survey) s kojom je stalno povezan.

Robota sličnih značajki uskoro će koristiti i poznata svjetska novinska agencija Associated Press (AP), koja je najavila da planira generirati i prodavati tisuće automatskih poslovnih članaka godišnje. AP vjeruje kako će roboti omogućiti da se znatno poveća broj tekstova iz poslovne tematike, područja koje je relativno slabo pokriveno, obzirom da novinari nisu previše skloni pisati o tim temama.

U posljednjih nekoliko godina više medijskih kuća je koristilo robote za pisanje nekih članaka, uključujući  Los Angeles Times i Forbes koji koristi robota za pisanje članaka o stanju dionica na burzi, odnosno algoritam koji je razvio startup Narrative Science.

AP-ov robot će za pisanje članaka će koristiti algoritam za kreiranje poslovnih izvještaja pod nazivom Automated Insights. 

Mnogi smatraju kako su poslovna tematika i sport područja koja najbolje mogu pokriti ovakvi robotski novinari, obzirom da je većina poslovnih i sportskih izvještaja napisana iznošenjem čistih činjenica, što bez problema mogu odraditi pametni algoritmi. 

Mada se dobar dio naših kolega novinara užasava od toga da roboti pišu novinske članke, jedini argument u prilog tome je što bi se ljudske reportere moglo osloboditi prenošenja suhoparnih informacija, čime bi im ostalo više vremena da se posvete pričama s većom dubinom. Drugi argument je u tome što roboti mogu obraditi znatno veći broj poslovnih i financijskih informacija u kraćem vremenu, te kreirati izvještaje koji će biti lišeni bilo kakvih osobnih stavova. Iskreno ne vjerujemo da će roboti ikada u potpunosti zamijeniti ljudske novinare, jer čitatelji žele priče iz kojih se osjeti ljudska "duša", no nekim našim kolegama će zasigurno postati opaka konkurencija. 

Izvor: Poynter

Podijeli