Švedske škole se rješavaju tableta i vraćaju knjigama

  • Objavljeno u Svijet
image

U doba pogrešnih tehnoloških inovacija, učitelji u Švedskoj vraćaju se osnovama. Pokret u obrazovnom sustavu te zemlje naglašava analognu tehnologiju poput stvarnih knjiga i pisanja rukom u nastojanju da se obrazovanje učini učinkovitijim.

The Guardian izvješćuje da je ministrica obrazovanja Švedske, Lotta Edholm, iza tog pritiska. Političari u zemlji počinju postavljati pitanje pomaže li ili odmaže tehnološki usmjeren pristup obrazovanju. Prošlog mjeseca, Nacionalna školska uprava Švedske predstavila je plan uvođenja tableta učenicima već u vrtiću. Edholm je kratko nakon toga objavila da je švedska vlada zainteresirana za poništenje te odluke prema The Guardianu.

„Postoje jasni znanstveni dokazi da digitalni alati narušavaju umjesto da unapređuju učenje studenata“, izjavio je Karolinska institut Švedske u izjavi prošlog mjeseca, kako je citiran u Guardianu. „Vjerujemo da bi se fokus trebao vratiti na stjecanje znanja putem tiskanih udžbenika i stručnosti učitelja, umjesto da se znanje stječe prvenstveno putem besplatno dostupnih digitalnih izvora koji nisu provjereni po pitanju točnosti“.

Švedska je zabilježila pad studentske uspješnosti u istraživanju napretka u međunarodnom čitanju od 2016. do 2021. godine. Četvrtaši iz Švedske doživjeli su pad od 11 bodova, s rezultata 555 u 2016. na 544 u 2021. godini. Osim tehnologije, prepreke poput pandemije COVID-19 očito su igrale ulogu u poremećaju obrazovanja tijekom tih pet godina, ali uspoređujući te rezultate sa zemljama poput Engleske (koja je u istom razdoblju zabilježila pad sa 559 na 558), čini se da Švedska ima prostora za poboljšanje.

Vijesti dolaze dok se učitelji i profesori neprestano suočavaju s tehnologijom u obliku umjetne inteligencije. U siječnju su škole javnog školstva u New Yorku zabranile korištenje ChatGPT zbog straha da će ga učenici koristiti za varanje, prije nego što su tu zabranu poništili samo nekoliko mjeseci kasnije. Ranije ovog mjeseca, OpenAI je više-manje otkrio da AI detektori, koje učitelji mogu koristiti kako bi procijenili koliko je zadataka napisano od strane ljudi, ne rade. Ovo ne znači da će Švedska ovom odlukom svojim učenicima spriječiti njihovo korištenje alata poput ChatGPT kod kuće ili u budućnosti, ali ističe važnost ručnog rješavanja problema.

Podijeli