Morat će objaviti što je generirano AI-em

  • Objavljeno u Svijet
image

Slikovni i zvučni sadržaji generirani umjetnom inteligencijom već ulaze u ciklus predsjedničkih izbora 2024. godine. U nastojanju da zaustavi protok dezinformacija pred očekivano kontroverzne izbore, Google je u srijedu najavio da će političkim oglašivačima zahtijevati „istaknuto otkrivanje“ kada njihov oglas sadrži aspekte koji su promijenjeni ili generirani pomoću AI-a, „uključujući alate umjetne inteligencije“. Nove smjernice temeljit će se na postojećoj Politici manipuliranog medijskog sadržaja tvrtke i stupit će na snagu u studenom.

„S obzirom na sveprisutnost alata koji stvaraju sintetički sadržaj, proširujemo naše smjernice korak dalje kako bismo zahtijevali od oglašivača da otkriju kada njihovi izborni oglasi uključuju materijal koji je digitalno izmijenjen ili generiran“, izjavio je glasnogovornik Googlea u izjavi koju je dobio portal The Hill. Male i nevažne izmjene kao što su promjene veličine slika, manje korekcije pozadine ili ispravci boja i dalje će biti dopušteni - oni koji prikazuju ljude ili stvari kako rade nešto što nikada zapravo nisu radili ili na drugi način mijenjaju stvarne snimke bit će označeni.

Oglasi koji koriste aspekte umjetne inteligencije morat će ih jasno označiti na „jasan i uočljiv“ način koji je lako vidljiv korisnicima, sukladno Googleovoj politici. Oglasi će prvo biti moderirani putem Googleovih vlastitih automatiziranih sustava za filtriranje, a zatim će ih pregledavati ljudi po potrebi.

Googleove akcije suprotstavljaju se postupcima drugih društvenih medija. X/Twitter nedavno je najavio da je promijenio svoj prethodni stav i dopustio političke oglase na platformi, dok Meta i dalje trpi kritike zbog nedovoljnih napora u moderiranju oglasa.

I Federalna izborna komisija počinje razmatrati ovu temu. Prošlog mjeseca je tražila javno mišljenje o izmjeni postojećeg propisa „koji zabranjuje kandidatu ili njegovom agentu prijevarno predstavljanje drugih kandidata ili političkih stranaka“ kako bi se razjasnilo da se „povezana zakonska zabrana odnosi i na namjerno obmanjujuće oglase kampanje korištenjem umjetne inteligencije“.

Podijeli