Honda počinje serijsku izradu solid state baterija
- Objavljeno u Svijet
Honda Motor Co. je predstavio pokaznu proizvodnu liniju za solid-state baterije, koje tvrtka želi dovesti u serijsku proizvodnju. Linija je izgrađena u gradu Sakuri u prefekturi Tochigi u Japanu.
Dok provodi tehničku provjeru za uspostavu procesa serijske proizvodnje na ovoj pokaznoj liniji, Honda će odrediti osnovne specifikacije baterijskih ćelija, s ciljem da počne primjenjivati svoje potpuno solid-state baterije na elektrificiranim modelima vozila koja će biti predstavljena tržištu u drugoj polovicu 2020-ih.
Demonstracijska linija ima ukupnu površinu od približno 27.400 m2 i opremljena je objektima i opremom koji omogućuju verifikaciju svakog proizvodnog procesa, uključujući miješanje materijala za elektrode, premazivanje i prešanje sklopa elektrode na valjku i formiranje ćelija i sastavljanje modula.
Izgradnja zgrade objekta dovršena je u proljeće ove godine te je ugrađena gotovo sva ključna oprema potrebna za verifikaciju. Honda planira započeti proizvodnju baterija na ovoj pokaznoj liniji u siječnju 2025. i provest će provjeru tehnologija masovne proizvodnje i troškova za svaki proces, dok će također razvijati specifikacije baterijskih ćelija.
Na temelju konvencionalnog proizvodnog procesa za tekuće litij-ionske baterije, Hondin proizvodni proces potpuno krutih baterija usvaja tehniku prešanja valjcima koja će pridonijeti povećanju gustoće slojeva čvrstog elektrolita, proces jedinstven samo za proizvodnju solid-state baterija i omogućuje kontinuirano prešanje.
Usvajanjem tehnike valjkastog prešanja, Honda će težiti povećanju stupnja međufaznog kontakta između elektrolita i elektroda te također povećati ukupnu produktivnost. Štoviše, konsolidacijom i ubrzavanjem niza procesa sklapanja, uključujući spajanje pozitivnih i negativnih elektroda, Honda će nastojati značajno smanjiti vrijeme proizvodnje po ćeliji.
Nadalje, Honda također radi na smanjenju neizravnih troškova proizvodnje baterija, uključujući potrošnju energije, implementacijom različitih mjera, uključujući uspostavu tehnologije kontrole proizvodnje koja minimalizira nisku točku rosišta u okruženju potrebnom za osiguranje radne sigurnosti i performansi baterije.
Povećanjem troškovne konkurentnosti svojih potpuno solid-state baterija kroz usvajanje visokoučinkovitog proizvodnog procesa i širenjem primjene baterija na širok raspon Hondinih proizvoda za mobilnost, ne samo automobile, već i motocikle i zrakoplove, Honda ima za cilj dodatno smanjiti troškove baterije iskorištavanjem prednosti ekonomije razmjera.
Honda je postavila cilj da električna vozila na baterije i gorive ćelije predstavljaju 100% prodaje novih vozila na globalnoj razini do 2040. godine.