EU ograničava personalizirane oglase na Facebooku
- Objavljeno u Svijet
Sud Europske unije objavio je preliminarnu presudu u kojoj navodi da će Metin Facebook brend morati dobiti privolu prije isporuke barem nekih personaliziranih oglasa u EU. Prema presudi prilagođeni oglasi ne mogu opravdati obradu tih velikih količina podataka bez izravnog dopuštenja korisnika.
Meta se već žali na kaznu EU od 390 milijuna eura zbog zahtjeva da korisnici Facebooka, Instagrama i WhatsAppa prihvate personalizirane oglase samo za korištenje tih platformi. Upravljačko tijelo EU zahtijeva "slobodno danu privolu" i vjeruje da je Meta prekršila Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR), tražeći podatke namijenjene ciljanim oglasima samo za korištenje Facebooka, Instagrama i WhatsAppa na osnovnoj razini. U novoj presudi, Sud je rekao da je na operateru stranice da dokaže da ljudi dobrovoljno daju dopuštenje.
Presuda je donekle nejasna i nije jasno kako će dužnosnici tumačiti zahtjev u praksi. Meta će možda morati tražiti dopuštenje za pružanje personaliziranih oglasa na Facebooku i drugim platformama. To bi moglo poboljšati privatnost za korisnike, ali utjecati i na poslovanje tvrtke koja je već upozorila na pad prihoda od oglasa kada je iOS 14 dao korisnicima mogućnost odbijanja praćenja oglasa u aplikacijama.