Radije čekamo autobus nego pokretanje aplikacije
- Objavljeno u Hrvatska
Agencija MediaNet objavila je rezultate istraživanja o navikama korištenja mobilnog i fiksnog interneta u Hrvatskoj, provedenog na uzorku od 657 ispitanika.
Rezultati istraživanja ukazuju da 59% ispitanika smatra da je za njih nemogućnost pokretanja željene aplikacije ili sadržaja na internetu, veća frustracija nego 20-minutno čekanje na javni prijevoz.
Rezultati o najčešće konzumiranom sadržaju na internetu pokazuju da podjednak broj ispitanih najčešće provjerava elektroničku poštu (91%) ili je u potrazi za informativnim sadržajem (89%), a slijede ih oni kojima su u prvome planu društvene mreže (79%) i zabavni sadržaj (72%).
Samo 42% ispitanih identificira YouTube kao najvećeg potrošača mobilnog internetskog prometa. Facebook je kao glavnog krivca odabralo je njih 28%, dok je Instagram prepoznat kao podatkovno najzahtjevnija aplikacija kod 7% ispitanika.
Prva stvar koju 42% ispitanika ujutro pogleda na mobitelu je Facebook, a Slijede ga Gmail (21%) te razne aplikacije za pregled vremenske prognoze (12%).
Gotovo svi ispitanici (92%) svakodnevno koriste fiksni internet ili Wi-Fi u kućanstvu, a čak 51% njih nije zadovoljno brzinom. Zanimljivo je da se čak 32% ispitanika pokušalo spojiti na susjedov Wi-Fi, a čak 70% ispitanika navodi da odmah po dolasku u kafić traže šifru za besplatan Wi-Fi.
Istraživanje je pokazalo kako bi većini ispitanika (84%) veće frustracije nanio jedan dan bez interneta, nego jedan dan bez televizije, a gotovo jednak broj ispitanika ustvrdio je kako bi im veći problem tijekom dana bila nemogućnost pregledavanja online vijesti, nego nedostupnost dnevnog tiska.
Rezultati istraživanja su pokazali kako su kućanstva u 63% slučajeva sklona korištenju usluga istog telekom operatera, a stvari za koje bi stavili ispred interneta 71% ispitanih je odabralo kartu za koncert ili kino, dok bi se 78% ispitanika radije odlučilo za manji komad odjeće.
Istraživanje je pokazalo da hrvatski građani imaju i granicu kada je riječ o navikama korištenja mobitela. Čak 88% ljudi gotovo nikad ili tek ponekad nosi mobitel u kupaonicu prilikom tuširanja, pa je stoga isti i postotak onih kojima aparat nikada nije pao u kadu ili WC školjku.