Končarev transformator dobit će krila
- Objavljeno u Hrvatska
Prostor u zračnoj luci kao i bližu okolinu zgrade zračne luke okupirao je velik broj naših građana koji su se uživo htjeli uvjeriti koliko je velik zrakoplov Antonov An-225 koji će u nedjelju ujutro poletjeti s Končarevim transformatorom, na letu za Filipine. Kao što je već nekoliko dana poznato,
Končarev transformator će zračnim putem krenuti do Filipina te se tako pridružiti i ostalim transformatorima, a razlog za dolazak ogromnog zrakoplova Antonov 225 u zagrebačku zračnu luku je hitna potreba za Končarevim transformatorom u elektrani San Lorenzo na Filipinima. Inače se ovakav teret prevozi brodovima (bilo bi potrebno 40-ak dana), ali su zbog kvara postojećeg transformatora u hidrocentrali (točnije, izgorio je) Filipinci bili prisiljeni ubrzati cijelu stvar, a na veselje mnogih Zagrepčana i posjetitelja iz drugih dijelova zemlje.
Što će „čelična ptica“ voziti u svojem ogromnom teretnom prostoru? Bit će to oko 140 tona težak transformator snage 318 megavoltampera koji inače nije najteži koji su Končarevi stručnjaci proizveli, ali specifičan je što će se prevesti u zrakoplovu dužine gotovo stotinu metara. Vrijednost tereta koju će Antonov prevesti je 2,1 milijuna eura, a i sam let će koštati toliko (Filipincima se sve to isplati jer dnevno naplaćuju 150.000 eura za struju koju isporučuju). Ukoliko želite vidjeti uživo manevar utovara transformatora u zrakoplov navratite do Plesa u subotu, a u nedjelju u ranim jutarnjim satima zrakoplov polijeće prema Filipinima.
Oznaka zrakoplova Antonov An-225 Mriya ima svoj naziv i u NATO terminologiji – naziv mu je Cossack (Kozak), a zrakoplov je 1988. godine izrađen u ukrajinskoj tvornici i trenutno je ovo najveći zrakoplov na svijetu. Postoji samo jedan ovakav zrakoplov. Najveća masa koju zrakoplov sa šest motora može prevesti je čak 640 tona.
Kako smo doživjeli slijetanje Antonova u zagrebačku zračnu luku? Desecima minuta prije dolaska Antnonova na pisti i u zraku nije se ništa događalo, a prije te tišine pistu su pregledale tehničke službe. U jednom trenutku s istoka se začula snažna buka, bio je to jasan signal da je vrijeme za uključivanje fotoaparata. Začudo, zrakoplov se vrlo brzo spustio na zemlju po pisti u dužini od oko 3,5 kilometara i u laganoj vožnji izvan slijetne piste zaustavio kako bi ga znatiželjni posjetitelji mogli uživo vidjeti i doživjeti njegovu dužinu od 86 metara. Parkiran ostaje do nedjelje ujutro kada teži za 140 tona odlazi, nakon što su ga mnogi znatiželjnici vidjeli.