Abrakadabra najsporija u Vidijevom testu web trgovina

  • Objavljeno u Hrvatska
image

Dvije godine nakon undercover testa popularnih domaćih web trgovina, ponovno smo odlučili provjeriti kako se hrvatske web trgovine ponašaju danas, testirajući njihove živce i volju da udovolje potencijelnim kupcima.

Među zanimljivim temama časopisa Vidi br. 253 vjerujemo da će vam pažnju privući upravo taj test u kojem smo ovaj put domaćim trgovinama odlučili pridružiti i Extreme Digital, mađarsku trgovinu koja posluje i u Hrvatskoj i koja nam često iskače kod pretraživanja informatičke opreme za kupnju. Među domaćim trgovinama tu se nalaze svima znana imena za pretežno online šoping, kao što su Abrakadabra, eKupi, MagazinRS (PC Shop) i ModulDevet.

Poznate IT trgovine koje obično spominjemo a u kojima možete odmah pregledati robu i kupiti što vas je volja ovaj puta smo preskočili jer oni imaju višegodišnje povjerenje kupaca i ne „skrivaju“ se iza web shopova pa nas je zanimala baš ova kategorija trgovina koja nam iskače u rezultatima specijaliziranih tražilica poput Nabave.net.

Za početak ne bi bilo naodmet prisjetiti se jednog od osnovnih prava potrošača koje svaki kupac treba znati prilikom web kupovine. Bez obzira na to kupujete li iz trgovina u Hrvatskoj ili u nekoj drugoj zemlji EU, imate pravo na povrat kupljenog artikla ("jednostrani raskid ugovora") unutar 14 dana od primitka.

U našem smo testu htjeli provjeriti kako se danas trgovine ponašaju pred nizom prohtjeva istoga kupca, a operaciju je vodio naš Undercover agent, ali da bismo bili što manje sumnjivi, robu smo naručivali na ime stvarne ženske suradnice i u njeno ime vršili svu komunikaciju s trgovinama, javljali se s njenog maila i ona je osobno odgovarala na telefon kada bi se trgovine i dostavljači odlučili za telefonsku komunikaciju.

Valja naglasiti da smo ovaj test započeli raditi prije nego što je javnost bila upoznata s problemima oko Agrokora, što znači da nam njegov web shop Abrakakadabra nije bio na posebnoj meti, no rezultati će vam biti prilično zanimljivi .

Ovaj smo se put odlučili prvo naručiti (i platiti) slušalice s mikrofonom u cjenovnom rangu između 50 i 100 kn. Nakon toga smo mailom zatražili promjenu adrese, a potom i zamjenuartikla, da bi na kraju javili da želimo vratiti artikl i zatražili povrat novca.

Za razliku od većine drugih web trgovina, Abrakadabra je već na drugom koraku "zapela", odnosno odgovorila tek drugi dan i obavijestila da promjena artikla unutar iste narudžbe nije moguća, ali ponudili su nam i rješenje: poništiti postojeću narudžbu i otvoriti novu s novim artiklom, što smo i učinili. Sad smo počeli jednostavno čekati dostavu, koja je stizala u najrazličitijim vremenima, pri čemu valja reći da je Abrakadabrin paket stigao zadnji i to u kartonskoj kutiji u kojoj artikl „pleše“.

Nakon toga smo svim trgovinama javili da bismo htjeli vratiti artikl uz povrat novca i zamolili ih da nam objasne opcije za to. Abrakadabra se opet pokazala kao najsporija u komunikaciji pa nam je zadnja poslala upute o povratu i to tek kada je Vidi već bio u tiskari, pa nismo bili u mogućnosti podijeliti samo iskustvo povrata artikla u njihovom shopu s čitateljima časopisa. No zato vam sada putem weba možemo reći da je Abrakadabri trebalo devet dana da nam pošalje artikl, dva dana da nam odgovore na mail vezan uz povrat artikla te čak 13 dana dok nam nisu vratili novce, po čemu su definitivno najsporiji od svih web trgovina koje smo testirali.

Čitav test web trgovina pogledajte u temi novog Vidija u kojoj možete saznati sve detalje i vremenske crte našeg "maltretiranja" svih odabranih dućana, pa ćete biti upućeni na dobre i loše strane takve kupnje za koju se očekuje da će i dalje biti sve popularnija.

Podijeli