42 posto Hrvata nije instaliralo niti jednu aplikaciju
- Objavljeno u Hrvatska
Luka Baranović, menadžer Odjela poslovnog savjetovanja u konzultantsko-revizorskoj tvrtki Deloitte, na nedavno održanoj konferenciji "Transformacija u digitalnom svijetu", čija glavna tema je bio utjecaj telekomunikacija, medija i tehnologije (TMT) na poslovanje, objavio je rezultate istraživanja trendova u mobilnoj industriji u Hrvatskoj.
Poseban naglasak na konferenciji bila je analiza i predstavljanje navika potrošača u Hrvatskoj (kako Hrvati koriste mobilne uređaje, što s njima rade, koliko su spremni platiti usluge…).
“Kada se odluče na kupovinu aplikacija, korisnici pametnih telefona najčešće će mjesečno potrošiti 30, odnosno 20 kuna. S druge strane, u slučaju korisnika tableta taj će iznos biti viši, te će doseći 100 kuna mjesečno”, kaže Baranović.
39 posto ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju, kao glavni razlog promjene operatera navodi cijene glasovnih i sms tarifa, dok je samo 7 posto ispitanika kao razlog za prelazak drugom operateru navelo kvalitetu mreže prilikom spajanja na Internet.
Kada su spojeni na Internet, korisnici pametnih telefona svoje uređaje najčešće koriste za slanje i primanje e-mailova (84 posto), zatim za pretragu informacija (76 posto), te za posjećivanje društvenih mreža (70 posto).
Deloitteovo istraživanje je pokazalo i da je udio korisnika koji nikada nisu skidali aplikacije na svoj pametni telefon ili tablet razmjerno visok. U slučaju pametnih telefona ovaj udio iznosi čak 42 posto, dok je kod tableta nešto niži te iznosi 26 posto.
Korisnici su kao primarni razlog zbog kojeg ne skidaju aplikacije naveli nespremnost da na ovaj način potroše novac. Ovaj je razlog istaknulo čak 56 posto korisnika pametnih telefona i 54 posto korisnika tableta.
U pogledu LTE tehnologije Hrvatska slijedi svjetske trendove, pa je čak 45 posto ispitanika izjavilo da bi voljeli da njihov idući uređaj ima 4G/LTE mogućnosti. U ovom segmentu prednjače korisnici iz SAD-a (54 posto), zatim korisnici iz Rusije (52 posto) te iz Kanade (48 posto).
Što se tiče budućih trendova u sektoru tehnologije, prema jednom drugom Deloitteovom istraživanju "Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2013.", ove će godine biti isporučeno rekordnih milijardu pametnih telefona, a mobilno će oglašavanje biti podijeljeno u dvije kategorije, na tablete i pametne telefone.
Izvor: Deloitte