Ljepši Facebook prijatelji čine nas poželjnijim

image

Imati lijepe prijatelje na Facebooku učinit će vas više popularnima, pogotovo ako ste žena, tvrdi novo istraživanje koje uvodi Charlesa Darwina u domenu internetskog umrežavanja.

Otkrića pokazuju da naše odluke o prijateljstvu naginju prema onima sa znacima reproduktivne kompetencije, kaže nizozemski docent Piet Kommers. Istraživanje je objavljeno u International Journal of Web Based Communities.

Ljude privlače drugi ljudi koji izgledaju zdravo, sretno i produktivno u seksualnom smislu. To je prihvaćen evolucijski zakon,  navodi Kommers. Čisti zdravstveni aspekt je još uvijek dominantan. Teško je to potisnuti.

Tim Sveučilišta u Twenteu je napravio četiri lažna Facebook profila koristeći slike muškarca i žene koji su smatrani neutralnima što se tiče privlačnosti u procjeni  prije testa.

Za svakog od njih napravljena su dva profila. Jedan profil je imao fotografije dvoje privlačnih prijatelja – muškarca i žene – a drugi je imao dvije slike neprivlačnih prijatelja. U svim drugim pogledima profili su bili identični i pokazivali su vlasnikovo mjesto stanovanja, datum rođenja, interese, omiljene filmove i glazbu, te najdraže televizijske programe.

Znanstvenici su tada nasumce pokazali profile 74 studenta dobi od 21 do 31 godine, te su ih zamolili da ocijene društvenu privlačnost. Sudionici su trebali uzeti u obzir pitanja poput Mislim da bi on/ona mogao/mogla biti prijatelj/prijateljica ili Bilo bi ugodno biti s njim/njom.

Sudionici su 20% češće birali profile s privlačnim prijateljima, otkrivaju istraživači. Izgled Facebook prijatelja utječe na percepciju vlasnika profila. Detaljnije, privlačnost nečijih prijatelja na Facebooku ima direktni pozitivni utjecaj na socijalnu privlačnost tog pojedinca.

Imati lijepe prijatelje je posebno bitno za popularnost žena, otkriva istraživanje. Autori su također primijetili i da vrijedi suprotno. Ako imate neprivlačne slike, one bi mogle nauditi privlačnosti pojedinaca i tvrtki koje koriste društvene mreže.

Drugim riječima, ovo znači da bismo svi trebali prihvaćati za prijatelje samo lijepe osobe, ili još gore, da bi profili tvrtki trebali imati samo slike lijepih zaposlenika i klijenata na svojem zidu. Zvuči pomalo neugodno, zar ne?

Izvor: znano.st

Podijeli