Usisavači traženiji od računala

image

Prema TEMAX indeksu koji je razvila GfK Grupa s ciljem praćenja tržišta tehničkih dobara (proizvoda i usluga), u drugom kvartalu 2013. godine, ukupna prodaja cjelokupnog tržišta tehničkih dobara u Zapadnoj Europi iznosila je 44,3 milijardi eura, što predstavlja pad od 3,8% u odnosu na isti period 2012. godine. 

GfK navodi kako je među zemljama Zapadne Europe jedino tržište telekomunikacija pokazalo značajan rast koji je prvenstveno uvjetovan aktualnim bumom pametnih telefona.

Tržišta Informacijskih tehnologija (IT) i Malih kućanskih aparata (SDA)u nekim zemljama su pokazala rast, dok se Foto tržište, a pogotovo tržište Potrošačke elektronike (CE) bori sa značajnim padom u svim regijama koji je dijelom uvjetovan zasićenjem tržišta, a dijelom padom cijena.

Tržište telekomunikacija je u prvih šest mjeseci ove godine pokazalo značajan rast. Ukupan volumen prodaje iznosio je 19,1 milijardi eura, što predstavlja rast od 12,6%.

Tržište malih kućanskih aparata u prvoj polovici ove godine među zemljama Zapadne Europe iznosi 6 milijardi eura, što je porast od 2,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći rast zabilježio se u Švedskoj, Njemačkoj i Italiji. Najzaslužniji za navedene rezultate su usisavači. Zabilježen je i pozitivni trend prodaje među tradicionalnim kućanskim aparatima, a pogotovo među aparatima za kavu (espresso aparati i potpuno automatski aparati).

Volumen prodaje na tržištu informacijskih tehnologija pao je za 3,3% u odnosu na isti kvartal prošle godine.

Prodaja na tržištu velikih kućanskih aparata u drugom kvartalu ove godine iznosila je 7,2 milijardi eura, odnosno 14,6 mil eura u prvih šest mjeseci. Naveden iznosi predstavlja pad od 0,7% (u odnosu na drugi kvartal prošle godine), odnosno  pad od 1,1% (u odnosu na prvih 6 mjeseci prošle godine).

Prodaja "must-have" aparata poput perilica za rublje ili hladnjaka pokazala je pozitivan trend rasta, dok ugradbeni aparati, zbog pada tržišta nekretnina pokazuju pad u prodaji. Trendovi prema kupovini  jeftinijih  robnih marki zabilježeni su u Italiji, Španjolskoj, Francuskoj, Grčkoj i Portugalu, dok, suprotno tome, u Njemačkoj i Švedskoj kupci traže skuplje proizvode.

Prodaja uredske opreme iznosi u drugom kvartalu ove godine 7,7 milijardi eura, što je pad od 3,9% u odnosu na isti period prošle godine. Španjolska i Grčka su jedine zemlje u kojima je zabilježen trend rasta ove kategorije.

Potrošači u Zapadnoj Europi potrošili su u drugom kvartalu ove godine 1,8 milijardi eura na foto proizvode, što je 12,9% manje u odnosu na isti period prošle godine. Na foto tržištu postoje različiti trendovi. Dok potražnja za kamerama sličnih performansi kamerama na pametnim telefonima pada, raste potražnja za visoko kvalitetnim digitalnim kamerama.

Tržište potrošačke elektronike bilježi prodaju od 6,5 milijardi eura u drugom kvartalu ove godine, odnosno pad od 24% u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj pad najvećim dijelom je uvjetovan izostankom prodaje koja je zabilježena lani zbog Europskog prvenstva u nogometu.

Valja naglasiti da GfK-ov TEMAX indeks za Zapadnu Europu ne obuhvaća Hrvatsku, no zanimljivo je da se u njemu nalazi Grčka.

Podijeli