Propuštate zakoračiti u budućnost ako se ne bavite AI-em
- Objavljeno u Business 3.0
Mi u Hrvatskom Telekomu već neko vrijeme radimo s umjetnom inteligencijom. Krenuli smo s RPA i jednostavnijom automatizacijom, što je za rezultat imalo brže odvijanje procesa i manji broj grešaka.
Ono što smo počeli u zadnje dvije, tri godine više koristiti je naprednija analitika i gledamo kako što je moguće više prilagoditi ponude usluga i proizvoda korisnicima bazirano na njihovim stvarnim potrebama. Prepoznavanje uzoraka, a samim time i mogućnost dinamičnih prilagodbi potrebama korisnika, s bržim time-to-market, ili pak virtualni asistenti koji trenutačno rješavaju dolazne upite - na svemu tome već radimo.
U tehnologiji, AI koristimo i za identificiranje anomalija u tehničkim sustavima i u mreži gdje nastojimo identificirati potencijalne probleme u radu prije nego što se oni materijaliziraju.
S obzirom na energetsku krizu, intenzivno smo radili i na upravljanju resursima u mreži. Tako da imamo mogućnost energetski učinkovitijeg korištenja mrežnih elemenata i platformi. Namjera nam je još unaprijediti co-piloting u razvoju ICT rješenja, te našim korisnicima - privatnima i poslovnima - ponuditi još kvalitetniju, personaliziranu ponudu i pristup.
Postoji cijela lepeza primjera gdje će nam AI pomoći. Brža i točnija dijagnostika na temelju medicinskih slika, detekcija manjkavih ili pokvarenih proizvoda i simulacija cyber-napada samo su neka od područja gdje ćemo moći biti učinkovitiji. S time da je AI ekosustav izrazito zahtjevan po pitanju telekomunikacijske mreže i računalne snage.
Predviđa se da će u sljedeće dvije do tri godine više od 20 posto IT infrastrukture biti u službi AI-ja. Zato razvoj naše mrežne i ICT infrastrukture ide upravo u smjeru koji će podržati razvoj umjetne inteligencije i zato je razvoj umjetne inteligencije, te na njoj temeljenih rješenja visoko na listi razvojnih prioriteta HT-a.