Philipsove korjenite promjene TV-aktivnosti
- Objavljeno u Business 3.0
Tvrtka će proizvodnju televizora prenijeti na zajedničku tvrtku s partnerima iz Hong Konga. Pad dobiti u tromjesečju uglavnom je posljedica slabog poslovanja jedinice za proizvodnju televizijskih prijemnika. Ta jedinica, koja se suočava s velikom konkurencijom, posebice Sonyja i Samsunga, u tromjesečju je zabilježila 106 milijuna eura gubitka od poslovanja. Philips se u petak dogovorio s tvrtkom TPV Technology iz Hong Konga o osnivanju zajedničke tvrtke u kojoj će TPV imati 70-postotni udio. Tvrtka će poslovati na većini tržišta izvan SAD-a, gdje Philips već ima sličan ugovor s tvrtkom Funai. Predsjednik Philipsa Frans van Houten uvjeren je da će zajednička tvrtka vratiti segment televizora na put dobiti, a istovremeno će Philipsu omogućiti da se usredotoči na segment medicine i zdravlja. Philips televizore izrađuje još od 1928. i u mnogim dijelovima svijeta ostaje jaka robna marka. Robnu marku televizora zajednička će tvrtka zadržati. Ugovor predviđa da će Philips od 2013. početi dobivati licencnine u vrijednosti od 50 milijuna eura godišnje. Od 2014. prihod od licencnina predstavljat će između 2,2 i tri posto ukupnog prometa tvrtke. Philips će nakon šest godina imati opciju prodaje udjela u zajedničkom tvrtki s TPV-om.