Koliko se i gdje u Hrvatskoj koristi AI u poslovanju

image

The Boston Consulting Group objavio je studiju pod nazivom “Duh u stroju: Umjetna inteligencija u tvornici budućnosti”, napisane na temelju ankete provedene među oko 1100 direktora proizvodnje i razvoja tehnologije u cijelom svijetu. Tema ankete bilo je njihovo dosadašnje korištenje umjetne inteligencije i spremnost da u nju ulažu.

Gotovo 90 posto direktora kaže kako u svoje proizvodne procese tijekom sljedeće tri godine planiraju uključiti umjetnu inteligenciju, no tek ih je 28 posto do sada postavilo jasne strategije primjene umjetne inteligencije u proizvodnji. Oko sedamdeset posto direktora priznaje kako ne znaju dovoljno o umjetnoj inteligenciji

Studija pokazuje kako kompanije koje koriste umjetnu inteligenciju koriste i agilnije radne metode, ranije testiraju prototipe i brže prilagođuju proizvodne procese. Udjel pionira najviši je u Sjedinjenim državama s 25 posto, Kina slijedi s 23, a na trećem je mjestu Indija s 19 posto pionira primjene umjetne inteligencije.

Rang lista zemalja vodećih u primjeni umjetne inteligencije

Rang Zemlja Udjel pionira u primjeni umjetne inteligencije (%)
1 SAD 25
2 Kina 23
3 Indija 19
4 Kanada 17
5 Poljska 16
6 Njemačka 15
7 Meksiko 14
8 Ujedinjeno Kraljevstvo 13
9 Austrija 12
10 Japan 11
11 Francuska 10
12 Singapur 10

“Dok se većina njemačkih direktora još bori s osnovnim pitanjem kako i gdje primijeniti umjetnu inteligenciju, kompanije u Kini i Indiji već optimiziraju svoje pametne tvornice”, primjećuje autor studije Daniel Küpper, partner u BCG-u i globalni voditelj BCG-ova Inovativnog centra za operacije, te dodaje: “Igrači s tržišta u razvoju pokazuju više hrabrosti u primjeni umjetne inteligencije i pronalaze nove prilike za primjenu novih tehnologija i njihovo unaprjeđivanje na dnevnoj bazi”.

Gotovo 70 posto direktora koji su sudjelovali u anketi priznaje kako u njihovim kompanijama nedostaju vještine potrebne za ubrzanje uvođenja novih tehnologija, posebno upravljanja podacima i analitike programiranja. “Kompanije više ne mogu napredovati isključivo na svojim inženjerskim znanjima. Zaposlenici moraju naučiti kako koristiti prednosti umjetne inteligencije”, kaže Küpper i dodaje: “Prilika za razvoj kompanija leži u obučavanju zaposlenika i privlačenju stručnjaka za umjetnu inteligenciju, primjerice u polju tzv. Deep Learninga”. I jedno i drugo potrebno je za uspješnu integraciju umjetne inteligencije u svaku kompaniju: stručnjaci za umjetnu inteligenciju i iskusni zaposlenici koji mogu prepoznati područja za njezinu primjenu.

U Hrvatskoj vode bankarstvo i telekomi

„Umjetna inteligencija integralan je dio digitalizacije poslovanja i ulaska u eru industrije 4.0. Što prije hrvatske kompanije počnu razvijati vlastite strategije uvođenja umjetne inteligencije u poslovanje i nužne prilagodbe poslovnih modela , to manji će za njih biti šokovi, koji se mogu dogoditi u situaciji brzog prelaska na nove tehnologije.

Dok su u Hrvatskoj s korištenjem umjetne inteligencije prve korake napravile uslužne industrije, konkretno telekomunikacijski sektor i bankarstvo, proizvodni sektor trebao bi ubrzo početi hvatati korak, kako bi spriječili zaostajanje za pionirima primjene umjetne inteligencije“, govori o situaciji u Hrvatskoj Tomislav Čorak, principal The Boston Consulting Group u Hrvatskoj i ekspert za energetiku, nove tehnologije, medije i telekomunikacije i operacije.

Podijeli