Hrvatska S3 strategija i IT industrija

image

Hrvatska Vlada je u prosincu donijela drugu po redu Strategiju pametne specijalizacije, dokument koji definira prioritetna područja za poticanje ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije javnim sredstvima. 

Novost je uvođenje novog Tematskog prioritetnog područja (TPP), za informatičko-komunikacijsku industriju (IKT) - Digitalni proizvodi i platforme, što je ključno za daljnji rast i razvoj, tj. za brži prijelaz IT industrije s usluga na proizvode. 

Prijedlog nove vertikale rezultat je suradnje vodećih hrvatskih udruženja IKT industrije (HGK, HUP, CISEx i CroAI). Od dokumenta do njegove realizacije dug je put, stoga su Udruženja donijela prijedloge za daljnji rad na provedbi ove Strategije kako bi IT industrija dosegla svoj puni potencijal. 

Povodom uključenja IT industrije kao nove vertikale u Strategiju i s ciljem jačanja industrije i uspješne provedbe, Udruženja su donijela šest točaka i preporuka za daljnje djelovanje:

1)Predvidivost i alokacije: Tvrtke moraju znati kad mogu očekivati natječaje u 2024. te moraju znati i kriterije za prijavitelje, uvjete za partnerske institucije te troškove prijave.

2)Brzina: Evaluacija prijava na natječaje mora pratiti brzinu kojom se inovacije razvijaju i tehnologija mijenja.

3) Koncept upravljanja strategijom ne smije još dugo ostati nedefiniran: Glavna koordinacijska tijela za pojedino tematsko prioritetno područje (Tematska inovacijska vijeća – TIV) trebala su početi s aktivnostima i pripremama za provedbu čim je donesena odluka o područjima i relevantnim ciljevima.

4) Strategija je živ dokument: Prioriteti se tijekom realizacije strategije redefiniraju i prilagođavaju kako bi odražavali stvarni potencijal za istraživanje, razvoj i inovacije. Potrebna su redovita suradnja, razmjena znanja i anketiranje tvrtki kako bismo znali što je aktualno na tržištu – gdje gađati.

5)Strukovna udruženja nastavljaju s cjelovitim pristupom: Naš daljnji angažman s gospodarstvom ne uključuje samo pitanja oko dodjela potpora i natječaja, već i rad na što boljem učinku strategije – identificiranje stvarnih potreba tvrtki kako bi se konkretiziralo ono što je u Strategiji navedeno okvirno.

6)Bottom-up pristup: Nova vertikala unutar S3 Digitalni proizvodi i platforme nastala je suradnjom i zajedničkim djelovanjem svih strukovnih udruženja i to je primjer koji treba slijediti i kod donošenja drugih strateških dokumenata za gospodarstvo.

Podijeli